Gå til innhold

Windows ? ? ?


Anbefalte innlegg

Da er jeg på nett med min ny Acer. Installeringen av trådløst Dlink nettverk var ren plankekjøring. Har ikke peiling på hva jeg gjorde men alt fungerer.

Har 2048/2048 kbps hastighet og lurer på hvordan jeg kan sjekke at hastigheten er lik den jeg betaler for ? ?

 

Hvordan bør jeg sikre internett-tilgangen?

 

Nok engang takk for at dere gidder å gi meg råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hastighetstesten viser 521 kbit/s. Hva er årsaken til at hatigheten kun er ca. 1/4 av det jeg betaler for ? Leverandøren er Canal Digital (Telenor) Det er første gang jeg logger meg på og tilkoblingen ble ordnet i går.

 

Er det evt. noen instillinger jeg kan endre på ?

Lenke til kommentar

Sjekk først at du har fullt signal med trådløs utstyret ditt. Hvis dette er tilfellet bør du kontakte Canal Digital og forklare situasjonen. Det kan også være overbelastning på nette dems, så det kan være lurt å vente og prøve igjen i kveld. (Ikke det at jeg tror det er stor sannsynlighet for overbelastning på en onsdag midt i sommerferien men...)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva dere mener når dere sier at home skal være dårlig eller elendig i nettverk. Jeg har hatt home i 2 år og aldri opplevd noen nettverks problemer :dontgetit:

Du har mer kontroll, oversikt og muligheter med PRO :thumbup:

Kan du gi noen eksempler innenfor nettverk?

Lenke til kommentar

forskjellen på HOME og PRO er PRO støtter 2 og kanskje 4 og 8 CPU'er og PRO har noe extra i Computer Management, mer enn det vet jeg ikke.

 

(jo mer lik "varene" til produsenter er jo lettere er det å produsere dem og drive service på dem).

 

At man anbefaler win9x fremfor XP er uforstålig for meg, win9x kan ødelegges bare du installerer et program (overskriver systemfiler til ukompatible versjoner).

 

win9x må du reboote hver gang du forandrer noe i nettverksinstillinger, de fleste som er vandt med win9x stoler ikke på at PC'en dems takler mer enn 3 programmer oppe samtidig.

 

IOM at Microsoft er ulovlig monopol og sånt, synes jeg de kan lage en "light" versjon av XP som kjører på eldre PC. Hvem trenger en film og HTML fremviser i filbehandleren f.eks... Virker som Microsoft liker å tvinge oss over på tregere programvare.

Lenke til kommentar

Microsoft har påtvunget oss mye, og det meste kan vi være glad for. De fleste selskaper påtvinger oss det meste, innovative ting som vi faktisk kan få bruk for, slutt å leve i fortiden folkens. :roll:

Liker du ikke produktene til MS, så ikke bry dem om å bruke dem, at dem har monopol er det flere grunner til og blant annet er det fordi at dem faktisk vet hva brukervennlighet er. Forskjellen mellom Pro og Home er en god del, det er mer enn bare nettverksmuligheter, man har blant annet Remote Desktop, IIS 6.0 osv, les mer på Windows XP sin egen hjemmeside. Det er for mye klaging på MS angående Windows og deres intergrering av programmer, la dem selge deres produkter slik dem selv vil.

Lenke til kommentar

sitter selv med en acer travelmate 8003lmi. Kan faktisk ikke fatte at du hadde mulighet mellom Home eller Pro. Acer Norge leverer den bare med Pro (engelsk,dansk eller norsk)

 

Canal digital vil neppe hjelpe deg hva angaar linjen. Har hatt samme problem selv, og da faar jeg beskjed at det er router sin feil.

Provd Asus og 3 D-link routere

 

 

edit: endret fra 04 til 03. men Acer sine sider sier ingenting om at det folger med Home. Bare Pro versjon

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...