Gå til innhold

Tysk politi stanset Lan-party

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i artikkelen skrives det "vi får håpe at dette ikke blir en trend her til lands" .. Politiet kan vel ikke bare begynne å ransake hva de måtte ønske uten konkret mistanke? mao hvis arrangøren holder kjeft om den warez-serveren så burde politiet ikke ha noe å fare med ...hvilken interesse skulle en arrangør ha av å hoste warez uansett? sett at dette var et forholdsvis stort lan (100stk+) så er det jo så mye warez der fra før at de 500GB ikke vill gjøre den store forskjellen fra eller til.

Hvis arrangørene har sitt på det rene er vel det hele legitimt da deling til privat bruk er lovlig (som Simen1 nevner)

Lenke til kommentar
Visning av DVDer, kanskje?

Innlegget ditt høres ut som du mener det blir brukt til kopiering, men enkelte av oss liker faktisk Linux og film-titting. Det eneste alternativet her er å bruke decss, eller en av etterkommerne. (Mplayer, anyone?)

Du får kose deg på gutterommet foran Linux boksen din... Personlig har jeg råd til en DVD spiller slik at jeg kan se filmen fra sofaen på stua... Tror de fleste av oss har råd til det nå som en DVD spiller koster 500,- ;-)

Lenke til kommentar
Visning av DVDer, kanskje?

Innlegget ditt høres ut som du mener det blir brukt til kopiering, men enkelte av oss liker faktisk Linux og film-titting. Det eneste alternativet her er å bruke decss, eller en av etterkommerne. (Mplayer, anyone?)

Du får kose deg på gutterommet foran Linux boksen din... Personlig har jeg råd til en DVD spiller slik at jeg kan se filmen fra sofaen på stua... Tror de fleste av oss har råd til det nå som en DVD spiller koster 500,- ;-)

Datamskiner slå jo dvd-spillere selv i en prisklasse som er 100 ganger dyrere enn 500 kr, så å bruke en datamskin til avspilling er fakisk ganske lurt.

AtW

Lenke til kommentar

det er jo så lett å piratkopiere, skal de holde på sånn blir det som om butikker kan selge billig herion også skal politiet arrestere alle som kjøper.

hvis piratkopiering er så stort problem hva med ta en _lite_ gebyr på kopieringsutstyr som DVD, CD, nettverksutstyr, internet hmmm

får ikke RIAA penger for hver eneste CD som selges?

jeg hører PC spill selger veldig dårlig, de vil heller lage consoll spill. Kan være andre grunner men jeg har 3 kamerater med PC og de kjøper nesten aldri spill...

btw selv har jeg xbox men den samler støv, jeg liker PC spill mye bedre, q3, ut4, RPG spill som baldurs gate og planescape torment, Deus Ex 1.

deus ex 2 var altfor konsoll-aktig og manglet mye som gjorde 1 så bra, som god musikk, 2 måter å ta hver bane på, store baner, mere muligheter for oppgradering av karakteren og våpen.

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Gambler FEX online: Det er lett å piratkopiere ja, men det er ikke lett å sette grenser. CD-produsentene vil neppe gå med på noe pålegg om prisøkning pga et gebyr til RIAA eller andre. Da skyves bare produksjonen over på land som kan lage CD'er uten disse gebyrene (Kina, russland, etc.. bare glem å tro at de samarbeider med USA og RIAA) Importforbud fra slike land fungerer heller ikke.

Jeg tror heller ikke EU eller Norge vil gå med på noe slikt. Det øker bare ulovlig import og kriminalitet. EU og norge vil neppe heller straffe økonomisk alle de som IKKE piratkopierer. Man trenger jo ikke en gang internett for å piratkopiere. Og internettleverandørene? Skal de nå begynne å ta månedsavgift til RIAA for alle som bare surfer? Eller ta betalt per GB? Tror du ISP'ene vil gå med på det? Eller norge? Man kan jo ikke gå til kollektiv avstraffelse bare fordi noen piratkopierer. Så det funker nok heller ikke.

Brennerprodusentene vil selvfølgelig heller ikke rammes av et slikt påbud. Det skyver også bare produksjonen over til kina. Dessuten bruker ikke alle brennerene sine til piratkopiering. Man trenger faktisk ikke brenner eller CD'er heller for å piratkopiere.

Skal RIAA da pålegge dette gebyret HD-produsenter, flashminneprodusenter eller andre? neppe! Det er rett og slett ikke mulig å stoppe piratkopiering på den måten.

Man kan selvfølgelig bruke sperre-systemer og gjøre det vanskelig, men slike systemer brytes jo normalt etter 1-12 måneder så det hjelper jo heller ikke stort. Faktisk er det umulig å stoppe. Utvikling av teknologi, produkter, metoder og kunnskap er rett og slett irreversibelt. Man kan bremse slik utvikling men ikke få den til å gå baklengs.

Piratkopiering er kommet for å bli. Lik det eller ikke men det er umulig å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
det er jo så lett å piratkopiere, skal de holde på sånn blir det som om butikker kan selge billig herion også skal politiet arrestere alle som kjøper.

hvis piratkopiering er så stort problem hva med ta en _lite_ gebyr på kopieringsutstyr som DVD, CD, nettverksutstyr, internet hmmm

får ikke RIAA penger for hver eneste CD som selges?

jeg hører PC spill selger veldig dårlig, de vil heller lage consoll spill. Kan være andre grunner men jeg har 3 kamerater med PC og de kjøper nesten aldri spill...

btw selv har jeg xbox men den samler støv, jeg liker PC spill mye bedre, q3, ut4, RPG spill som baldurs gate og planescape torment, Deus Ex 1.

deus ex 2 var altfor konsoll-aktig og manglet mye som gjorde 1 så bra, som god musikk, 2 måter å ta hver bane på, store baner, mere muligheter for oppgradering av karakteren og våpen.

Hvorfor skal RIAA ha gebyrpenger? Gi heller gebyrinntektene til meg.. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...