AccessNewb Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hei. Jeg har laget en funksjon som har default arg datevalue(now()). denne er koblet mot kalender kontroller 9.0 og henter dato du velger der. Jeg vil lage en funksjon som tar valgt dato og regner ut og returnerer uke nr. har prøvd med denne koden: Private Sub UkeNr_AfterUpdate() ValgtDato.Value = UkeNr.Value UkeNr.Value = DatePart("ww", ValgtDato, 2, 2) End Sub Det som skjer er at denne av en grunn overstyrer Dato feltet og legger inn datoer på tidlig 1900 tallet.. merkelig.. noen som har tips her? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Har du sjekket at UkeNr faktisk inneholder en dato? Dessuten tror jeg du også bør bruke en variabel istedenfor å bruke en kontroll: Dim TmpDate As Date TmpDate = UkeNr.Value UkeNr.Value = DatePart("ww", TmpDate, 2, 2) ValgtDato.Value = TmpDate Lenke til kommentar
AccessNewb Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Testet denne koden, men fortsatt så endres dato feltet til første uken i 1900... Kan ikke helt forstå dette. Tror funksjonen er riktig men at det er n kobling eller noe som er feil i selve access "skjemaet".. takk for hjelpen.. får lete videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå