Gå til innhold

Ny PC - Så stille som mulig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har skkurat satt sammen en meget stillegående pc

Tower (Alle fra noise control er bra da)

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC2276

Dette er et vanlig chieftec tower med vifte i dør men har et støyisolerende lag i overalt på innsiden av kabinettet, og jeg mener OVERALT!

PSU

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FSP35060PN

Denne finnes ogsaa i 300 W og 400 W (Jeg har 400)

Mist har også en fin 350 W (Har den også) men microplex har sluttet å selge de av en eller annen grunn

Disse PSU ene har 12 cm vifter på innsiden av kabinettet og er dermed veldig stille (Og blir ikke særlig varme)

Husk også å kjøpe en overdimensjonert cpu vifte med kobber heatsink da dette gjør at de sjelden er nødvendig for vifta (som er temp styrt) å jobbe så mye.

Har ikke brukt noen stille drev for cd/dvd/HDs men jeg kan knapt høre min pc nu, og det er en 3 Ghz p4 med radeon 9800 pro 3 HDs samt DVD og DVD-R

Hovedkort, minne betyr ingenting for støy, men hvis du ikke trenger det ville jeg kjøpt et rimelig gfx da de har en tendens til å dra strøm samt ha egen vifte some lager en del støy. Alt som drar strøm vil gi varme som vil få viftene til å jobbe.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Enkelte hovedkort har vifter

I den store sammenheng betyr den vifta hull og niks, men jeg tok et hovedkort uten for å være på den sikre sia. De fleste kort er vel uten, ihverfall asus sine som jeg bruker.

Btw ABIT SUGER!! Så hold deg langt unna dem.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Dersom budsjettet begynner å nå toppen kan du vurdere Aopen 600B som er et rimelig kabinett med en meget god og stille stømforsyning. Strømforsyningen har en 120 mm vifte og skal visstnok være identisk med den som selges under merket Mist. Anbefaler å søke litt på forumet på dette kabinettet.

Lenke til kommentar

Jeg har selv installert en del ABIT hovedkort, det hele startet med et slot 1 mobo ABIT BE6, har sjelden sett makan til oppdateringer som måtte til for å få dette til å fungere

Har installert en del a socket abit kort (ganske rimlige varianter), det går sjelden raskt og bios flashing må til. Kan selvfølgelig hatt uflaks men har mekka så mye på pc at jeg tror at ABIT må ta en del av skylda der

Har startet en tråd her samt newsgroups for hjelp med hovedkort da jeg synes abit gir ut meget umodne bios og drivere til sine hovedkort

Abit har også en større retur rate pga av dette, ABIT har nok mange gode produkter men ikke i denne sammenheng

Vi bruker masse servers i alle varianter på jobb og it folkene sier at hvis man skal kjøre stabilt burde man unngå en del produsenter. ABIT er en av disse

ABIT er sikkert bra for overklokkere men da det ikke dette tilfellet ikke er ønskelig synes jeg han skal styrer langt unna ABIT

Det er min mening og hvis dere føler for å flame for det så gjør gjerne det men

ASUS er tingen, Gigabyte er ikke verst heller

Har ikke noen erfaring med A64, men tenker ABIT der også er for spesielt intresserte

/me venter på ABIT fans flame

Lenke til kommentar

icaruz:

Netconnection skal ha 1695 for et slikt fra Thermaltake, det er på 350W.

Jeg har et skjermkort uten vifte (ultimate edn) og det varmer noe veldig inne i kabinettet, så jeg vurderer noen seriøse kabinett vifter, men da støyer de jo igjen... risikerer man ikke at det blir for varmt inne i kabinettet med et PSU uten vifte? Hvis ikke så synes jeg det høres veldig interessant ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...