Ni kon Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 oslo 72: Det er vissnok helt kurrant, og holder absolutt mål for kompisen din Btw: kabbet er drit bra Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 ulvemannen skrev: dette oppsettet har jeg bestillt men ikke testet enda, skal være støysvakt ... ... Takk til deg også Begynner å få endel å velge mellom nå... Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg har skkurat satt sammen en meget stillegående pc Tower (Alle fra noise control er bra da) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC2276 Dette er et vanlig chieftec tower med vifte i dør men har et støyisolerende lag i overalt på innsiden av kabinettet, og jeg mener OVERALT! PSU http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FSP35060PN Denne finnes ogsaa i 300 W og 400 W (Jeg har 400) Mist har også en fin 350 W (Har den også) men microplex har sluttet å selge de av en eller annen grunn Disse PSU ene har 12 cm vifter på innsiden av kabinettet og er dermed veldig stille (Og blir ikke særlig varme) Husk også å kjøpe en overdimensjonert cpu vifte med kobber heatsink da dette gjør at de sjelden er nødvendig for vifta (som er temp styrt) å jobbe så mye. Har ikke brukt noen stille drev for cd/dvd/HDs men jeg kan knapt høre min pc nu, og det er en 3 Ghz p4 med radeon 9800 pro 3 HDs samt DVD og DVD-R Hovedkort, minne betyr ingenting for støy, men hvis du ikke trenger det ville jeg kjøpt et rimelig gfx da de har en tendens til å dra strøm samt ha egen vifte some lager en del støy. Alt som drar strøm vil gi varme som vil få viftene til å jobbe. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 ultranerd skrev: Hovedkort, minne betyr ingenting for støy Enkelte hovedkort har vifter. Lenke til kommentar
BillyPilgrim3 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Tok en kikk på Antec Sonata. Virker som et veldig godt kabinett. Siden det inkluderer PSU og 12cm vifte får du et støysvakt kabinett til en gunstig pris. Ville kanskje valgt dette i stedet for NoiseControl. Rimeligere og mer gjennomtenkt kabinett. Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Enkelte hovedkort har vifter I den store sammenheng betyr den vifta hull og niks, men jeg tok et hovedkort uten for å være på den sikre sia. De fleste kort er vel uten, ihverfall asus sine som jeg bruker. Btw ABIT SUGER!! Så hold deg langt unna dem. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Dersom budsjettet begynner å nå toppen kan du vurdere Aopen 600B som er et rimelig kabinett med en meget god og stille stømforsyning. Strømforsyningen har en 120 mm vifte og skal visstnok være identisk med den som selges under merket Mist. Anbefaler å søke litt på forumet på dette kabinettet. Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 oivind_dahle skrev: Kong Basse skrev: Hvis fyren ikke spiller ville jeg heller ha tatt ett billigere skjermkort enn PowerC 9800PRO alle spiller... Bare vent på doom 3 og hl2... til og med morra mi begynner å spille da Hvilken clan skal morra di spille for da ? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 ultranerd skrev: Btw ABIT SUGER!! Så hold deg langt unna dem. Orker ikke den diskusjonen - har testet maaaange hovedkort, men har alltid endt opp med ABIT selv. NF7-s blant annet... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 ultranerd skrev: Btw ABIT SUGER!! Så hold deg langt unna dem. Den påstanden der vil jeg gjerne vite hva du baserer på... Og noen NB vifter kan bråke en del, og særlig etterhvert. Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg har selv installert en del ABIT hovedkort, det hele startet med et slot 1 mobo ABIT BE6, har sjelden sett makan til oppdateringer som måtte til for å få dette til å fungere Har installert en del a socket abit kort (ganske rimlige varianter), det går sjelden raskt og bios flashing må til. Kan selvfølgelig hatt uflaks men har mekka så mye på pc at jeg tror at ABIT må ta en del av skylda der Har startet en tråd her samt newsgroups for hjelp med hovedkort da jeg synes abit gir ut meget umodne bios og drivere til sine hovedkort Abit har også en større retur rate pga av dette, ABIT har nok mange gode produkter men ikke i denne sammenheng Vi bruker masse servers i alle varianter på jobb og it folkene sier at hvis man skal kjøre stabilt burde man unngå en del produsenter. ABIT er en av disse ABIT er sikkert bra for overklokkere men da det ikke dette tilfellet ikke er ønskelig synes jeg han skal styrer langt unna ABIT Det er min mening og hvis dere føler for å flame for det så gjør gjerne det men ASUS er tingen, Gigabyte er ikke verst heller Har ikke noen erfaring med A64, men tenker ABIT der også er for spesielt intresserte /me venter på ABIT fans flame Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Men du gjør nok som du vil likevel! Synd at itbutikken ikke lengre setter ut retur rater på produktene sine, kjekk lesing Lenke til kommentar
pri Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 For lydløse kabinettvifter: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GL Disse er utrolig stillegående. Eneste problemet er at de ikke ser ut til å takle PWM signal, men det er vel ikke noen hindring for de fleste.. Lenke til kommentar
icaruz Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Problemet med støy er at folk har forskjellig oppfatning av/terskel for hva som er støy. Noen er fornøyd hvis ikke pcen overdøver stereoanlegget som står og spiller høyt, mens andre ønsker seg en pc der man ikke hører forskjell om den står av eller på. Dette er en stillegående PSU.. http://www.thermaltake.com/purepower/menu.htm Har ikke sett prisen noen steder enda. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 icaruz: Netconnection skal ha 1695 for et slikt fra Thermaltake, det er på 350W. Jeg har et skjermkort uten vifte (ultimate edn) og det varmer noe veldig inne i kabinettet, så jeg vurderer noen seriøse kabinett vifter, men da støyer de jo igjen... risikerer man ikke at det blir for varmt inne i kabinettet med et PSU uten vifte? Hvis ikke så synes jeg det høres veldig interessant ut. Lenke til kommentar
pri Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Icaruz: Det du har der er et _lydløst_ PSU. Skal trådstarter holde budsjettet sitt, kan han ikke bygge en lydløs maskin.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå