Gå til innhold

HD loader for PlayStation 2 ?

zedty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker meget bra, bruker en samung 160GB 5400rpm disk (som viser 127GB etter formatering >som er max størrelse i ps2 inntil videre)

man må bruke cd-loader (cd-r plate) for å boote inn i hd menyen, for så å velge spill (man har lagt inn)

Loade tiden er redusert betraktelig ved bruk av HD og i tillegg øker levetiden for ps2 laseren (som ikke brukes) som er kjent for å ha kort levetid

selv har jeg måtte skifte laseren tidligere, da den ikke ville lese dvd plater lengre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg loader spillene fra PC med WinHIIP, se her http://forums.psxforum.com/viewtopic.php?t=22748

Går kjappere å loade plata via. DVD-rom spilleren enn direkte på PS2, inkl. flytting av HD. Det som er ulempen er at man må skru ut disken hver gang man skal gjøre noe, men det går greit for min del. Fordel å ha ett ekstern HD kabinett, eller en HD skuff, slik at man slipper å åpne PCen hver gang.

HD Loader fungerer forrøvrig vanvittig bra, var missunnelig på XBox folka med deres HD løsning. Denne er nesten like bra :-) Hadde det bare vært nettstøtte, slik at man kunne overføre imager direkte fra PC til PS2 over kabel så...

Synd HD Loader ble tatt av markedet, men konseptet er nok langt fra borte.

Noe jeg også så bilde av i PSXForumet var noen som hadde tatt ett eksternt 5 1/4" kabinett, satt en HD skuff i dette, og skruttet en IDE forlenger kabel fra PS2 ned til denne, samme med strømmen. Da er det null+nix problem å flytte til PC, hvis man har samme skuffen der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...