Gå til innhold

ny bærbar til filmtitting

Anbefalte innlegg

hei skal til paris snart og må ha en bærbar.

skal se mye film, og høre mye på musikk ( dog med hodetelefoner).

så jeg trenger en laptop.

kriterier:

- GOD SKJERM

- ålreit batteritid

-ikke altfor tung

pris spiller ikke noen rolle. ( men innenfor rimelighetens grenser)

takk for svar:

ps liker kvalitet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal se mye film bør du ha en pc med widescreen... Jeg bruker en DELL inspiron 8600. Den er super til se på film. Det er ikke den minste pc'en du får tak i, men har du en god bæreveske/ryggsekk er det ikke noe problem. En annen fordel med widescreen er at tastaturet blir større og mer behagelig å skrive på. Gå til DELL og konfigurer pc'en selv, du trenger jo ikke den raskeste prosessoren og den største harddisken hvis du bare skal bruke den til film og musikk..

Lykke til!

Edit: PC'en er av god kvalitet, f.eks. er lokket i metall. Batteritiden er god,ca 4 timer ved normal bruk, den blir selvfølgelig noe mindre hvis du ser på film, men jeg vil tippe at du rekker å se på film i ca. 3 timer uten å være tilkoblet strøm.

Endret av glotón
Lenke til kommentar

Jeg er enig med glotón.

Har oxo 8600 med radeon 9600 turbo og den skjermen med høyest oppløsning.. ikke for og skryte... men jeg sier d funker bra kan ikke si noe om d(e) andre kortet/skjermene for jeg har ikke testet dem.

Spill og film er helt topp.

Men den koster jo seff litt... og sikkert overkill med 9600 t kortet bare for og se film og høre musikk.

Endret av Espen_^
Lenke til kommentar
PC'en er av god kvalitet, f.eks. er lokket i metall. Batteritiden er god,ca 4 timer ved normal bruk, den blir selvfølgelig noe mindre hvis du ser på film, men jeg vil tippe at du rekker å se på film i ca. 3 timer uten å være tilkoblet strøm.

Den har ikke metallokk. Derimot har en noe som kan minne om det, men en stor nokså fin plastkloss synes jeg er en god beskrivelse (jeg har maskinen selv).

Om du skal bruke maskinen til å se film er Dell I8600 et ypperlig valg. Du får en av markedets beste skjermer, i form av en bred 15,4 tommers skjerm. Meget behagelig å jobbe med samt se film.

Pcen min er 3/4 år og er brukt daglig på skole og hjemme. Da jeg så en tvserie-episode på toget i dag bruke jeg bare 17% av batteriet. Episoden var på 45minutter. Dette er meget bra, særlig tatt i betraktning at batteriet mitt er langt dårligere nå grunnet slitasje enn det er nytt.

I8600 er ikke penest i klassen, men ikke stygg heller. Et nokså vanlig og nøytralt design synes jeg er en god beskrivelse. Du får meget høy ytelse til en god pris. 3,3kilo føles ikke mye når den ligger i en god pcveske eller sekk.

Endret av It's me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...