Gå til innhold

Unreal 1 historie

wiggles

Anbefalte innlegg

Hei

For noen år siden satt jeg og skulle installere Unreal på min relativt nye pc. (400 mhz :w00t: ) Satt og lekte meg litt med lydinspillingsprogrammet i windows. Installasjonen gikk helt fint intill den kom til 70 %

Da poppet det opp en feilmelding der det stod noe slikt som : Error Error, CD error. Og så kom det en feilkode eller noe. Det var bare en knapp der "OK"

Jeg trykket, og så hørte jeg at cd'en begynte å spinne utrolig fort, deretter hørte jeg at noe gnisset mot hard plast, og så "KNAAAS" Cd'en knakk og biter fløy rundt i rommet, (cd'rommen åpnet seg). Jeg skyndet meg å røske ut kontakten. CD'rommen ble ødelagt btw.

Etter dette har jeg klødd meg i hodet veldig mye for å finne ut hva det var som kan ha skjedd, personlig synes jeg at det er en utrolig tidi historie. :dribble: *Skulle ønske at jeg hadde lagret lydklippet, Komplett med skrik og det hele* :p

Så mitt spørsmål er vel: Har noen opplevd noe lignende, og/eller vet hva som skjedde?

MVH

Endret av wiggles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:!: merkelig situasjon det der..

Hadde en gang en 52x memorex cd-rom som var lit loco når man skulle ejecte cd er.

Den kjørte platen opp på en sinnsyk hastiget slapp den samtidig som den åpnet skuffen. Sabla skummelt de gangene den traff kantene og kom flygende som en freesbie.

Btw en del plater som gikk tapt i den leseren litt *oppripa*

Lenke til kommentar

Sånt skjer innimellom, spesiellt med gamle "tørre" plater.

Det som skjer (tror jeg da), er at CD'n ligger ørlite skjevt, og begynner å vibrere når den spinnes rundt av motoren. Tilslutt blir vibreringa så kraftig at CD'n rett og slett blir rista i tusen knas. Eller at den når sin egenresonans (Det samme som skjer når glass sprekker hvis det vibrerer med "riktig" frekvens)

Det som oftest skjer i sånne tilfeller er at CD'n blir helt mos, tusenvis av bitte bitte små biter som legger seg overalt inni cd-romen, og det sier PANG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...