Gå til innhold

Stille micro atx psu

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et htpc kabinett. Dette kabinettet har kun plass til en micro atx psu. Jeg kjøpte denne http://www.vendur.no/catalog/product_info....&products_id=93 i god tro om at den var stille. Det var den for så vidt også. Det vil si den var stille i 5 sek før vifta kjørte opp på full fart, og den hørtes da ut som et lite jettfly. Finnes der noe stille micro atx psuer? Eller må jeg til å modde på den jeg har, evnt kutte litt i kabinettet og montere en standard atx psu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Det høres ut som om det er feil med strømforsyningen du har mottatt. Eg skal kontakte SilenX og sjekke opp i dette, den skal definitivt ikkje høres ut som et jetfly!:)

Høres mest ut som om det er feil med sensoren til vifta, slik at denne kjører på maks heile tiden. Den starter med full speed rett etter oppstart? Er det veldig varmluft som kjem ut?

Enten kan du få byttet den i ny med ein gang, eller me kan vente til eg får svar fra SilenX og dei evnt. har ei anna løysing på problemet.

mvh

.runar

webmaster

vendur.no

Lenke til kommentar

Hei

No har eg sjekket med et par andre kunder som har samme PSU, og dei har erfart litt det samme som deg men fått ordnet problemet.. Viften kjørte der på fullt pga. varmt kabinett med liten luft sirkulasjon..

Spørs jo om dette er problemet hos deg, siden du sier at det bare tar 5 sek. før den kjører på fullt men verdt å sjekke opp..

Du må passe på at det ikkje blir veldig varmt i kabinettet, siden PSU viften har varme sensor vil den kjøre på fullt om det trengs.

Flytt kabinettet frem fra evnt. vegg, prøv å ta av kabinett lokket for å kjøle ned. Roer viften seg da? Dersom dette er problemet, trengs det meir luft sirkulasjon i kabinettet. PSU viften fungerer da som den skal, og hindrer overoppheting..

Dersom dette er tilfelle, ikkje fortvil.:) Det er fullt mulig å få den lydløs, men krever at du gjer et par tiltak for å bedre luftsirkulasjon.. F.eks. montere inn og ut vifte, Papst eller SilenX har vifter som kan gi den luft sirkulasjonen du behover uten å tilføre nevneverdig støy..

Lenke til kommentar

Jeg har kjoert pcen uten lokk paa en del ogsaa. Stroemforsyningen oppfoerer seg helt likt naar jeg har lokk paa. Jeg kan alltids sette en 12 cm vifte til aa blaase litt ekstra, men det skal ikke vaere noe problem med sirkulasjonen. Det eneste jeg kan tenke meg kan vaere et problem, er hvor mye jeg belaster den. Har noen kort i maskinen som bruker en del stroem.

Lenke til kommentar

Er mulig det kan være belastning, har du mulighet å teste uten disse kortene? Egentlig burde den bli ustabil om det var belastningen som var problemet, bør ikkje bli så varm at vifta må gå for fullt..

Det virker helst som om det er ei defekt vifte du har fått på denne.. tar du kontakt på email [email protected] så skal du få retur informasjon for bytte PSUen.

mvh

.runar

Edit: skrivefeil

Endret av crusade
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...