Gå til innhold

Mer minne kanskje?

gthaman

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg skal ha litt mer minne, men lurer på om det er noe vits. Har for tiden 2x corsair value s 256mb som jeg kjører i dual ( duh ) på 2-3-3-11@210mhz.

Jeg skal ha mer, regner med 512 ddr til. Hva bør jeg kjøpe av en 512 brikke som ikke begrenser noe av ytelsen, men ikke noe overkill heller; ikke noe vits å kjøpe noe annet en pc3200 ville jeg tro da de jeg har fra før er det.

Jeg skal ha mer fordi jeg vil ha raskere loading times, f.eks i unreal 2004. Ville rammen hjelpe noe? Jeg har en amd xp2500+ @ 2300mhz, og radeon 9800pro@xt.

Ser og på muligheten om å kjøpe en raptor eller to, og kanskje sette i raid 0. Vil ram holde, eller bør jeg og se på raptor for raskere loadings?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, men hva slags ram bør jeg kjøpe? Og vil det være veldig mye ytelsestap med en 512 brikke siden den ikke da er i dual?

Jeg har evt en annen løsning, i huset finnes en 512 ddr pc3200 i en annen pc, og jeg kan bytte ut de brikkene jeg har med den, og kjøpe en tilsvarende av den? Det ville jo gi dual-oppsett på 1024...

Lenke til kommentar
Ok, men hva slags ram bør jeg kjøpe? Og vil det være veldig mye ytelsestap med en 512 brikke siden den ikke da er i dual?

Jeg har evt en annen løsning, i huset finnes en 512 ddr pc3200 i en annen pc, og jeg kan bytte ut de brikkene jeg har med den, og kjøpe en tilsvarende av den? Det ville jo gi dual-oppsett på 1024...

Ytelsestapet ved å sette inn en ekstra 512 brikke vil nok være mindre enn det du merker pga mer minne.

Men som du sier hadde det nok vært bedre med et 2x512 oppsett.

Har du 2 ledige minneslotter som også kan kjøre dual kan du jo også kjøpe to til 256 brikker og kjøre disse også i dual.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...