Gå til innhold

Netconnection med ny side

Anbefalte innlegg

Vel nå kan det jo være at dette blir fikset da slik at siden vil fungere i opera også , må si jeg synest dette var svært så nedlatende kritikk , kan ikke huske at det var så negativt da andre webshopper kom med ny side som heller ikke funket perfekt i starten , feks komplett og psdata . Begge disse hadde peoblemer med opera i starten , men har nå fikset dette .

Hadde vel vært bedre om alle her sendte dem en mail og "oppfordret" dem til å fikse dette .

Jeg er som regel enig med deg Snekker'n; du er flink til å se forskjellige sider av samme sak og argumenterer bra. Men ikke denne gangen. Har man ikke sjekket kompatibilitet med andre nettlesere, har man gjort en dårlig jobb. Greit om det er noen småfunksjoner som ikke er helt på plass, men når ikke en gang forsida kommer opp riktig, er det for dårlig, særlig med tanke på at dette er en nettbutikk som selger litt uvanlige ting og til det norske markedet. Det blir derfor direkte uprofesjonelt å lage en nettside som kun fungerer i IE når sjansen for at kundegruppa inneholder en høy andel ikke-IE'ere (og mye Opera) er såpass stor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er vel heller at de aller fleste sider nå til dags faktisk fungerer i andre nettlesere enn I.E 6.0

Dessuten er ikke denne butikken en utrolig nødvendig butikk da vi har både 3dfxcool og microplex som gir like eller billigere priser (på det meste)

Nå husker ikke jeg når komplett hadde problemer med opera, var nok før min tid ;) men den gangen var det kanskje ikke så mange alternativer? Det er fortsatt få alternativer til komplett hvis man skal ha mye sære ting - de har fortsatt best utvalg!

Lenke til kommentar

Joda enig i det, men det kan vel være at problemet er det samme her som hos feks komplett , der de har kjøpt en løsning som ikke er perfekt . Komplett sliter vel enda med noen deler av sin løsning .

PS: sendte dem en mail om akkurat dette problemet og fikk nå svar , der sier de at opera er på vei men usikkert når det er på plass .

Så det lønner seg å spørre før man setter tommelen ned :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vel nå kan det jo være at dette blir fikset da slik at siden vil fungere i opera også , må si jeg synest dette var svært så nedlatende kritikk , kan ikke huske at det var så negativt da andre webshopper kom med ny side som heller ikke funket perfekt i starten , feks komplett og psdata . Begge disse hadde peoblemer med opera i starten , men har nå fikset dette .

Hadde vel vært bedre om alle her sendte dem en mail og "oppfordret" dem til å fikse dette .

Nå har det seg slik at Nettconnection har sagt dem ikke vil ordne opp og det gjør saken til en helt annen. Oppstartsproblemer er forsåvidt greit nok, men skal vi tro nettconnection så er ikke dette det.

Jeg tror ikke at opera og firefox kommer til å bli mindre populære med tiden så jeg tror Nettconnection gjorde et dumt valg ved å se på hvilke nettlesere brukerene brukte. Nå vet ikke hvor smarte disse Nettconnection folka er når dem ser på hvilke nettlesere kundene deres bruker. Med opera kan man velge hvilken browser den skal identifisere seg som og ved å sette den til IE6 som blandt annet jeg har gjort så lurer du de fleste internett sider.

azone, så ikke innlegget ditt før jeg var ferdig å poste.....

Edit: ser du har sendt en mail til Nettconnection og fått et annet svar en azone og da er det jeg skrev ovenfor ikke så viktig lenger.

Mulig Nettconnection leser hw forumet? Skulle ikke forundre meg for det er masse mulige kunder her....

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Vel, Enron Corp. tabbet seg ut for 3 år siden. Ville du stolt på de som drev firmaet der idag? Er dette gode personer nå 3 år senere? Synes detaljene i denne saken faktisk sier så mye om hvilke folk som står bak denne forretningen at jeg ikke har blitt ferdig med denne saken, nei. Hadde selv satt pris på å bli opplyst om slike forhold. Dessuten har jo de helt inntil nyere tid får massiv kritikk her på forumet for servicen. Og nei, ikke alle vet det.

Kunne forresten ikke dy meg når han la sånn opp til det svaret :D

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Joda de har hatt mye kluss i systemet , men det er vel det denne nye siden deres forhåpentligvis skal ordne opp i .

Slike problemer er de da andre som også har hatt , selv har jeg hatt en del problemer med div webbutikker men det vil ikke si det samme som jeg ikke gir dem en mulighet til .

Når det gjelder "viktige" ting som jeg er avhengig av god service og rask behandling holder jeg meg selvsagt til de jeg vet yter dette , men når det gjelder slikt utstyr som det Netconnection selger er det faktisk dem som har ytt best service til meg pr dags dato med Microplex på en god andreplass . Derfor kommer jeg til å fortsette å bruke dem og håper samtidig at det nye systemet deres gjør det bedre for dem som er/var missfornøyd .

Lenke til kommentar

Jeg synes det er bra at Snekker`n ikke vurderer en webshop ut i fra kun en enkelt erfaring, men heller flere. Jeg gir som regel selv en webshop to sjanser til å vise hva de er gode for, og som regel løser de fleste problemene seg etter hvert. Men jeg handler vanligvis ikke fra en butikk eller webshop butikk som har et dårlig rykte på seg fra før, samt ikke klarer å leve opp til forventningene. En webshop butikk som har begått mange større feil i sinfortid er nå en ting, men dersom de samme eller lignende feilene blir gjort på ny, fir det en liten pekepinn på hvordan butikken fungerer og hva de ønsker å oppnå.

Lenke til kommentar

Du sier vel akkurat det jeg mener, nå har dem fått et nytt system og når det er helt i orden er det ikke det som er årsaken lenger , dermed bør dem få en sjans til for å se om alt har bedret seg , skulle det vise seg da at alt er ved det gamle har dem selvsagt bare seg selv å takke .

Lenke til kommentar

Dette var dårlige greier. Siden så ikke vakker ut i Opera. :no:

Edit: Men positivt at netconnection har planer om å gjøre endringer til det bedre.

Og til jokki: Hva mente du med posten din nedenfor. Skal du bestemme at folk ikke får poste sine meninger om akkurat dette forholdet? Det er etter min mening bra at mange poster og gir uttrykk for misnøye med sider som ikke støtter opp for andre browsere enn IE.

Endret av durabit
Lenke til kommentar

du trenger ikke å blåse liv i saken igjen. Det har både blitt påpekt og diskutert mye rundt tidligere og noe lignende trengs ikke å skje igjen.

Netconnection har sagt dem skal fikse det og jeg håper for deres egen skyld at de holder det de sier...

Skal vi prøve å la "Netconnection.no sammen med opera" ligge nå for å hindre at det sklir helt ut igjen?

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Den nye nettsiden er som å gi en gammel ascona ny lakk. Ser fin ut, men under lakken er det bare elendighet. Sjelden jeg ser så håpløs HTML.

Her er problemkoden:

<div align="center" style="position: absolute; width:expression(body.clientWidth + 'px'); top: 3px; left: 0px; height: 100%; padding: 0px; overflow: auto;">

På denne siden:

http://www.kontorplassen.no/website/templa...2/cart/main.asp

Men å endre css for denne koden vil nok ikke hjelpe. Det blir nok som å åpne panserlokket på nevnte Ascona for så å oppleve at motoren faller ut...

Endret av Willow
Lenke til kommentar

Hade tenkt å rippe opp i det jeg også. Kommer ikke til å handle der uansett. Har man gjort det, så har man gjort det.

En ting de kunne gjøre, var å lage 2 versjoner av siden, hvis det går, som funker i hver sin nettleser (de mest brukte). Uansett så er layout og oppsett av webside temmelig irrelevant for hvilken butikk jeg velger å handle hos...

Lenke til kommentar

En del av dere oppfører dere som IDIOTER! At Netconnection tabbet seg ut for 2 1/2 år siden bør da ikke spille noen rolle idag? Så om dere tabber dere ut skal folk fortsette å vike unna dere? Da hadde dere nok følt dere bra. Dette er ikke samme tilfelle, men hvorfor skal slike ting tas opp hver gang det er noe med Netconnection, det har ingenting med saken å gjøre. Alle er ute etter litt gratis reklame, noen dummer seg ut på det området, men trenger ikke bruke det mot de så lenge etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...