Delvis Skrevet 12. september 2004 Rapporter Del Skrevet 12. september 2004 Joda, men det blir en håpløs problemstilling uansett, fordi ingen kan kontrollere om svaret er funnet gjennom googling eller ikke. Hvis siste svar var riktig, står en lytteoppgave for tur Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 12. september 2004 Rapporter Del Skrevet 12. september 2004 Åhh gleder meg --->www.google.com---->lytteoppgave +groenn----->svaret på et sølvfat :!: Uansett hvordan vi finner svarene så er musikkquizzet morsomt! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. september 2004 Rapporter Del Skrevet 12. september 2004 Derfor har jeg sansen for oppgaver som er formulert/laget på slik måte at det ikke er så enkelt å bare google etter svaret. Må også si at det har vært mye bra oppgaver av den karakter i denne tråden. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 12. september 2004 Rapporter Del Skrevet 12. september 2004 Må si meg enig der Vice. Kommer det en ny oppgave snart? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. september 2004 Rapporter Del Skrevet 12. september 2004 Ok. Er 99% sikker at svaret var rett, så vi tar sjansen. Hvilken gruppe hadde en gang en stor hit med denne instrumenal-låten Lytteoppgave Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 12. september 2004 Rapporter Del Skrevet 12. september 2004 Svaret var helt rett, tar litt selvkritikk for småkjip oppgave. Nåh, over til litt lyd! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 12. september 2004 Rapporter Del Skrevet 12. september 2004 Heh, får artige assosiasjoner til en eller annen TV-serie Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. september 2004 Rapporter Del Skrevet 12. september 2004 Denne kan muligens være litt vanskelig hvis man ikke har hørt den før. Så noen hint med en gang kan være på sin plass. Det er singel av et band som har gitt ut ganske mange plater. Den ble en stor hit i 1974 og lå lenge høyt oppe på singelistene. Tittelen på låten er navnet på en by i usa med et ord foran. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 13. september 2004 Rapporter Del Skrevet 13. september 2004 Kom gjerne med flere tips Mener å ha hørt det før, eller at det minner meg om noe jeg har hørt før... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. september 2004 Rapporter Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Javel. Her kommer noen store hint: en 12" singel av dem (også utgitt på maxi cd) heter Toccata og fugue. Og et album av dem het Time machine (fra 1976) . Bandnavnet har noe med klang å gjøre Enda litt mer. Kom akkurat over et bilde singelcover for denne. Navnene er sladdet over: Endret 13. september 2004 av groenn Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 13. september 2004 Rapporter Del Skrevet 13. september 2004 Resonance? Jeg mener å huske at de hadde en hit som het chicago eller noe. Husker at de sier "okey" i førsten og i sisten Fet låt! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. september 2004 Rapporter Del Skrevet 13. september 2004 Det er så nær innertier som det kan bli den heter "Ok Chicago" Da er det din tur Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 14. september 2004 Rapporter Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Det var en tøff nøtt groenn! Tror faktisk jeg skal skaffe meg litt musikk med resonance... Over til ny oppgave: Dette blir nok en lytteoppgave. Jeg vil ha kallenavnet til gitaristen som spiller. Lydfilen finner du her. Endret 14. september 2004 av Lungemannen Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 14. september 2004 Rapporter Del Skrevet 14. september 2004 Tid for et bildehint: Lydklippet er hentet fra et album utgitt i 1998. Denne gitarspillende skikkelsen har en del myter om seg selv. Lenke til kommentar
sete Skrevet 14. september 2004 Rapporter Del Skrevet 14. september 2004 Buckethead, spiller vel i GNR nå? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 14. september 2004 Rapporter Del Skrevet 14. september 2004 Buckethead, ja. En av de gitaristene jeg har hatet mest i hele mitt liv. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 14. september 2004 Rapporter Del Skrevet 14. september 2004 Riktig riktig! Din tur sete. Hvorfor hater du han da Purify? Lenke til kommentar
sete Skrevet 14. september 2004 Rapporter Del Skrevet 14. september 2004 Denne mannen er doktor i biokjemi, samtidig som han er vokalist i et band. Hva heter mannen og bandet? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 15. september 2004 Rapporter Del Skrevet 15. september 2004 Dexter Holland i The Offspring? Eneste vokalisten jeg vet om som har doktor grad i noe, så jeg gjetter han... Lenke til kommentar
sete Skrevet 15. september 2004 Rapporter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Dessverre, det er ikke Dexter Holland (jeg tenkte på). Men man kan si at bandet ligger under samme sjanger som "The Offspring", dog ikke i samme undersjanger. Jeg skal gi dere et nytt hint: Frontcoveret på de fleste albumene til bandet er en karikaturtegning av han pga hans litt nerdete utseende og oppførsel på skolen. Endret 15. september 2004 av sete Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå