Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snabbens Store Musikk Quizz!

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne er ikke så vanskelig....tror jeg: Etter å ha arbeidet som blant annet kabaretartist, danser og tegneserietegner, slår denne personen lag med en hittil ukjent rockegruppe - og sammen valser de innom mange av verdens hitlister med en coverlåt.

Mannens navn - gruppens navn - og gjerne sangtittel *s*

Lenke til kommentar

Genre: Rock

Epoke: 70-tallet

Liten korreksjon: Han var ikke danser (feil info på en CD jeg har med gruppen), men spilte i husorkesteret til en musikal som gikk på West End i London.

Og coverlåten det er snakk om, er en skildring av et noe grotesk sjalusidrama - ofte hørt spilt på ymse klubber i Vegas.

Lenke til kommentar

Bare nevne at de produserte mye bra (stort sett egenkomponert) musikk.

ok, en kominasjons-oppgave denne gang. Cover og et lydeks.

Dette coveret må vi bare ta med i disse skrik-tider :p

Er definitivt ikke norsk bare for å si det..og skriver seg tilbake til the late 60's

quizza.jpg

Kan sikkert være litt vanskelig, så vi tar et lydeksempel med på lasset:

LISTEN

Lenke til kommentar

Artist og album: Morgen

Nytt spørsmål: Norsk gruppe, kritikerrost. Musikkjournalister over det ganske land (oslopressen ihvertfall) skrev mye om bandets siste konserter - og jeg er selv enig i at det var et tap for norsk musikk at de ga seg.

De ga ut tre plater i løpet av sin levetid - debutplata ble gitt ut på et tysk plateselskap (de fikk ikke kontrakt hos noen norske). Ovennevnte debutplate ble presset i blank/gjennomsiktig vinyl.

Selv så jeg dem live ved et tilfelle - og da hadde de med seg Bel Canto som oppvarmere.

Hva het bandet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...