Gå til innhold

Snabbens Store Musikk Quizz!

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som gnisten er borte i denne tråden. Tror vi må ha noe ekstra, som utfordrer folk til å ville svare.

Hva med å stenge denne tråden, og opprette en ny.

I den nye tråden kan vi ha poengføring med en månedlig liste som blir postet i tråden.

- Månedens 10 beste

- 10 beste all time

Da vil det gå prestisje i å klare flest mulig spørsmål. Jeg kan gjerne ta meg av nedskriving av poeng, om ingen har noe imot det.

Quiz er veldig artig, så hvorfor ikke gjøre litt ekstra ut av det, her som det er så mange brukere...

Lenke til kommentar

Er litt enig med Tigerdip. Har på ingen måte lest gjennom hele tråden, men de siste sidene bærer preg av et ønske om å formidle obskur detaljkunnskap blant ganske få quiz-deltagere.

På den måten ekskluderer man den gemene hop kjapt og enkelt. Og det er kanskje meningen også.

T'Weed

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg enig idet. Når det angår mine spørsmål, så inneholder de alltid et eller annet som gjør at man kan leke detektiv å finne info en eller annen plass på nettet som fører til svaret. Det er vel så mye en utfordring bare det, som få gidder å ta...

Og at en sang (som helt sikkert ikke er vanskelig å søke opp ut ifra "lyrics"), fra f.eks. et Rush-album som kom ut i 2003 skal kreve obskure detaljkunnskaper for å finne ut av, det er rent pisspreik. (Viser til siste oppgave)

Det er en annen grunn til at et så enkelt spørsmål står ubesvart (tråden i det hele tatt) i tre dager. Folk gidder ikke delta her... Prøv i det minste å svare på noen spørsmål, eller be om hint hvis de er vanskelige. Ikke kom med denne drittkastingen deres, når dere ikke engang gidder å delta i quizen.

:realmad:

Endret av anth
Lenke til kommentar
Kan ikke si meg enig idet. Når det angår mine spørsmål, så inneholder de alltid et eller annet som gjør at man kan leke detektiv å finne info en eller annen plass på nettet som fører til svaret. Det er vel så mye en utfordring bare det, som få gidder å ta...

Og at en sang (som helt sikkert ikke er vanskelig å søke opp ut ifra "lyrics"), fra f.eks. et Rush-album som kom ut i 2003 skal kreve obskure detaljkunnskaper for å finne ut av, det er rent pisspreik. (Viser til siste oppgave)

Det er en annen grunn til at et så enkelt spørsmål står ubesvart (tråden i det hele tatt) i tre dager. Folk gidder ikke delta her... Prøv i det minste å svare på noen spørsmål, eller be om hint hvis de er vanskelige. Ikke kom med denne drittkastingen deres, når dere ikke engang gidder å delta i quizen.

:realmad:

Drittkasting? Alvorlig talt. Leste du posten min? Eller Tigertim sin?

Hva i all verden kvalifiserer som drittkasting i de postene?

Tror du er mer enn normalt hårsår jeg.

Egentlig sier du det selv: "folk gidder ikke delta her...."

Min post er en subjektiv forklaring på hvorfor.

Det er faktisk ikke du som har monopol på å definere vanskelighetsgrad, om du skulle finne på å tro det.

T'Weed

Edit: ordmangel

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Du angriper jo de som svarer og stiller flest spørsmål i tråden. Videre sier du at vi poster alt for vanskelige spørsmål, og at man må være "virtuo" for å svare på dem.

Dette bygger på en debatt vi hadde for ikke så alt for lenge siden, og jeg synes det er drittkasting.

Og jeg vet utmerket godt hvor vanskelige mine egne spørsmål er... Mellom 1 og 10 (hvor 10 er vanskeligst), ligger de mellom 5 og 7.

Edit: Siktet ikke til Tigerdip. Beklager hvis det kunne misforstås...

Endret av anth
Lenke til kommentar
Du angriper jo de som svarer og stiller flest spørsmål i tråden. Videre sier du at vi poster alt for vanskelige spørsmål, og at man må være "virtuo" for å svare på dem.

Dette bygger på en debatt vi hadde for ikke så alt for lenge siden, og jeg synes det er drittkasting.

Og jeg vet utmerket godt hvor vanskelige mine egne spørsmål er... Mellom 1 og 10 (hvor 10 er vanskeligst), ligger de mellom 5 og 7.

Edit: Siktet ikke til Tigerdip. Beklager hvis det kunne misforstås...

Uff da....

Skal ikke mye til da, skjønner jeg.

Selv om DU "vet" hvor vanskelige spørsmålene dine er, betyr ikke det at andre er enige i det. Du vet bedre enn å argumentere på den måten, det har jeg sett i andre sammenhenger.

Jeg vet ikke hvilken debatt du viser til, men jeg har fremdeles problemer med å se at jeg kaster dritt, eller angriper noen på noen som helst måte.

Jeg kommenterer rett og slett dine poster hvor du etterlyser mer action.

For min del hadde deltagelsen sannsynligvis vært større om jeg hadde hatt lydkort.

T'Weed

Lenke til kommentar

put a sock in it...

Det har jo vært laget en quiz før, men den gikk jo til helvete pga det allerede var en fra før, anth; hør med moderatorene først..og forklar at du lager en ny quiztråd med annet oppsett. Støtter den.

Lenke til kommentar
For min del hadde deltagelsen sannsynligvis vært større om jeg hadde hatt lydkort.

He he. Det forklarer jo litt da;). Sorry for den dårlige tonen min. Stod opp på feil fot idag.

@Jan-Erik: år håpe det er interesse for det da. Hadde vært artig med en skikkelig quiz-sak hvor det er staus å komme på pallen og slikt.

Lenke til kommentar

Det kunne jo vært en grei regel, at man kom med et hint etter time og to. Men så går det jo an å spørre da. Og det er vel ikke så farlig om det går hviler seg litt her i blant heller :)

Da var vel svaret Rush riktig antar jeg, så vi kan få en ny oppgave fra Tiger..

Lenke til kommentar
Er litt enig med Tigerdip. Har på ingen måte lest gjennom hele tråden, men de siste sidene bærer preg av et ønske om å formidle obskur detaljkunnskap blant ganske få quiz-deltagere.

På den måten ekskluderer man den gemene hop kjapt og enkelt. Og det er kanskje meningen også.

T'Weed

Vel...nå var akkurat avataren din aktuell i et spørsmål, så helt uten bakkekontakt har vi ikke vært :)

Er vel egentlig med på alt som får liv i tråden igjen, men er også enig i at noen dagers pause kanskje ikke er så farlig.

Det med rangering/premiering av brukere er jeg imot. Personlig tror jeg det på sikt kan skape en enda større kløft enn den som allerede eksisterer.

Quizzet er en del av hverdagen min nå, og jeg håper dere fortsettet å poste og kikke innom alle sammen :w00t:

Lenke til kommentar
Har du noen ide om hvor arrogant du fremstår med den setningen der?

Nei, faktisk ikke :dontgetit:

Kanskje du er litt nærtagende? Du setter ett elite stempel på deltagerene i quizzet som jeg ikke synes vi har gjort oss fortjent til. Jeg ville bare vise at store deler av innholdet her går på relativt kjente artister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...