Gå til innhold

Snabbens Store Musikk Quizz!

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savage Rose?

Edit: Nei, det minner litt, men etter å ha lyttet til litt eldre Savage Rose nå, så høres bandet ditt mer jazz-progressivt og dystert ut.

Nå begynner jeg å bli frustrert. Dette er jo steinbra musikk som jeg bare _må_ ha navnet på.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Ikke Savage rose nei. Dette mye lenger syd på kontinentet

Da får vi ta et tredje og sisteLydeksempel :mrgreen:

Bandet har gitt ut 2 studioalbum såvidt jeg vet

----------------------------------------------------

Update:

Bandet er Italiensk og et av albumene heter "An escape from a box"

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Er nok dem ja!

Dette skriver amg:

The Italian band Circus 2000's debut album (sung entirely in English) may have been heavily derivative of psychedelic rock from English-speaking countries, particularly of the Californian brand, though a bit of British Pink Floydian glide could be heard, too. It was a pretty respectable effort, though, in largest part due to principal lead singer Silvana Aliotta's bewitching vocal style. The group favored melodramatic, haunting (but not morose) melodies with a pastoral tinge, over which Aliotta sang in a sensual but strident vibrato style. Perhaps some of Shocking Blue's work, or early Savage Rose's, might be among the closer reference points (throw in Sonja Kristina's vocals with Curved Air, too), though the similarity isn't extreme. The debt to San Francisco bands is pretty obvious in the guitar work of songs like "Must Walk Forever," where some of the Eastern-influenced soloing sounds right off of early Country Joe & the Fish, though it's well done. It's a minor psychedelic record, but a reasonably worthwhile one, if short (with a total playing time of 29 minutes).

Da var jeg ikke så på jordet med å sammenligne det med Savage Rose.

@groenn: Merk deg referansen til Pink Floyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...