Delvis Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Luktesansen er i orden skjønner jeg Omega er riktig; start fra gammapolis.. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Nå er jeg ute etter artist, og gjerne albumnavn hvis noen finner det. Dette er førstesporet fra skiva som ble utgitt i 1978. LYD Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Artisten som har gitt ut plata har gitt ut nærmere 30 soloplater, men er best kjent som gitarist i en av 70 tallets supergrupper. Vokalisten og trommeslageren på dette sporet er lånt fra det som antageligvis var amerikas mest suksessrike progband på 70 tallet (tenker da på salgstall/listeplasseringer) Nisje Olm har antageligvis påskeferie, for jeg er 100% sikker på at han hadde gjenkjent vokalisten *edit* mer lyd : Denne gjesteartisten er med på ett spor, og bør være mulig å dra kjensel på. LYD Endret 25. mars 2005 av TAAB Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Vokalisten i det første klippet minnet meg litt om 10CC, eller muligens Supertramp uten fistel. Det andre lydklippet minner meg om hun som synger "streetlife". Er jeg inne på noe? Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Den mannlige vokalisten har du ikke tatt, men den kvinnelige stemmen kjente du igjen. Da er det bare å pussle sammen resten Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Steve Hackett, tidligere Genesis-medlem. Plata heter Please Don't Touch. (Ble litt googling denne gangen ) Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Riktig Den var nok ikke så lett å ta. Den første vokalisten var forøvrig Steve Walsh fra gruppa Kansas. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Her kommer er en rimelig lett oppgave: Hva heter bandet? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 We need abit more..I think Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hvem er mest aktiv i quiztråden? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Ok, nytt klipp. Sangen heter Catch the Rainbow tror jeg. Bandet/artisten er Ritchie Blackmore? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Ok, nytt klipp. Sangen heter Catch the Rainbow tror jeg. Bandet/artisten er Ritchie Blackmore? Nesten riktig, Richie Blackmore var gitaristen i bandet jeg vil frem til. Navnet på sangen var også riktig Endret 26. mars 2005 av Lungemannen Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Da er vel bandet Dio? Edit: Om svaret mitt er riktig, kan noen andre stille nytt spm. Jeg må gå nå. Endret 26. mars 2005 av Peterman Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Nei, dessverre. Navnet på bandet er et av ordene i navnet på det siste lydklippet. . Endret 26. mars 2005 av Lungemannen Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hvem er mest aktiv i quiztråden? huffda men et par av dere tar nok meg snart igjen, for dere begynte her mye senere etter hva jeg erindrer Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hvem er mest aktiv i quiztråden? huffda men et par av dere tar nok meg snart igjen, for dere begynte her mye senere etter hva jeg erindrer Hadde noen innlegg jeg og gitt! :!: Hyggelig at bla Peterman og Lungemannen har blitt så aktive i det siste Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Glemte ut at det var en oppgave her sist, bandet er selvfølgelig Rainbow Hmm. Kjent band, men har faktisk aldri sjekket dem videre ut før. Blackmore er en bra artist, bør kanskje se nærmere på Rainbow Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Glemte ut at det var en oppgave her sist, bandet er selvfølgelig Rainbow Hmm. Kjent band, men har faktisk aldri sjekket dem videre ut før. Blackmore er en bra artist, bør kanskje se nærmere på Rainbow Har hørt mye Rainbow, og vil kanskje anbefale Long live rock'n'roll (1978) som et godt sted å starte. Den representerer vel tverrsnittet av hva de er kjent for. Hvis du ikke liker Deep Purple o.l,m så er det kanskje ikke helt greia Det er nokså "mainstream" 70 talls rock, men det fenger. Personlig er jeg veldig glad i låta "Gates of Babylon" Endret 26. mars 2005 av TAAB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå