Lungemannen Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hmm, mener jeg kjenner igjen coveret fra en episode av Lydverket i fjor Eneste islandske bandet jeg kan huske at lydverket har hatt en reportasje om var et mer rocka band, så jeg er nok på villspor. Sigur Ros er det nok ikke, og mum er det iallefall ikke, og det er de navnene jeg kan (unntatt bjørk da) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ingen av dem nei, bandet har et Islandsk navn som oversatt betyr noe med flokker av troll. Et Lydeksempel fra dette glimrende albumet og bandet Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 He...legger heller ved en link, enn å prøve å skrive navnet LINK Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Hinn Islenzki Thursaflokkur? Edit: For sen Endret 16. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 På denne første kalte de seg Hinn Islenski Þursaflokkur som betyr: Den Islanske flokk av troll. På de neste ble det forkortet til bare Þursaflokkur (Þ tilsvarer visstnok th - Thursafokkur ) Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Navnet på bandet er notert, det hørtes ut som spennende musikk Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Denne oppgaven må jeg nesten be groenn om å stå over, siden han vet hva dette er med 100% sikkerhet Dette er fra debuten til dette bandet, og skiva deler vel nesten progskaren i to. Jeg har lest fantastiske anmeldelser av denne plata, hvor den roses som et mesterverk, og jeg har lest like mange anmeldelser som mener den er et makkverk. Personlig er jeg veldig glad i den. Starter med et parti uten vokal GODLYD Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 eneste jeg vet, er at plata finnes her et sted - men kan ikke plassere det i farten.. Uansett, det blir nok ikke aktuelt å la seg (ned)diktere av andre her ; vet jeg et svar så svarer jeg, om jeg vil. Når/om man velger stå over/overlate til andre å svare får bli den enkeltes egen vurdering. Alle som faktisk VET et svar, bør og skal egentlig alltid kunne svare, no more - no less Lover forøvrig å ikke svare - om jeg ikke vet noe Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 hmmm... Jeg klarer ikke å høre hva det er, men det høres ut som Edgar Froese er innblandet. Tar sikkert feil. Er det tysk? Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) @groenn : He-he...jeg har jo "lånt" lpen av deg tidligere, før jeg fikk mitt eget eksemplar @Anth - Ikke Froese, men det er tysk ja. Holder på å laste opp en sang med vokal. Hold an 3 minutter. *Edit* mer LYD Plata er forresten litt merkelig da hele A siden er en konsept låt/side, mens side B består av tre frittstående sanger. Endret 16. mars 2005 av TAAB Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Aha, selvfølgelig. Nå husker jeg det, beklager misforståelsen Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 ....som kom i to versjoner : Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har lest om bandet Adonis på progarchives, og coveret ligner veldig på Anyone's Daughter! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Ettersom jeg vet at svaret er riktig, kommer det en ny lydoppgave. Dette er en bit hentet fra et fantastisk temalbum. Er ganske sikker på at noen her har et forhold til det: Quiz 39 Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har lest om bandet Adonis på progarchives, og coveret ligner veldig på Anyone's Daughter! Bortsett fra at du har blandet band og album Bandet heter Anyone's Daughter, og skive er Adonis. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Bandet heter Anyone's Daughter, og skive er Adonis. Det var sent... @hell_gee: Nei, det er ikke Vangelis. Jeg kommer med et nytt kutt litt senere hvis det ikke er noen flere forslag... Edit: Nytt lydkutt! Quiz 39b Endret 17. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hint: Temaet dette albumet omhandler er filmatisert og verdenspremieren kommer denne sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå