Marvil Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Jeg dimma militæret for denne gang, så fjerner noe tekst.. Jeg fant ut at jeg trengte mer webplass og fyrte i gang en konto hos Servetheworld. Denne inkluderte også et domene, så nytt navn har siden også fått. aroneid.com-domenet vil jeg fremdeles stå i eierskap til, men den gamle aroneid.com-siden vil gli vekk (eller solgt ). Etter at jeg nesten lærte meg hva en blog var forno, så laga jeg meg et blogdesign som jeg også realisterte (til enden store ergrelse.. ) Så nå er den gamle aroneid.com delt opp i to; Sparklingblue.net tar over som den saklige delen av min presentasjon og deltagelse på nettet, mens blog.aroneid.com / blog.sparklingblue.net blir den delen der jeg poster erfaringer og legger ut bilder. - blog.aroneid.com / blog.sparklingblue.net (havner samma plass) - Sparklingblue.net (Sidene er fylt delvis med innhold. Bloggen er vel ferdig utfylt.) Og en svææær takk til PoleCat som aldri svikter på kodedelen..! Annen edit; Det skal komme noe glow på utsiden av selve "siden" på sparklingblue, har bare glemt det. Generelt sett er jeg egentlig førnøyd, det finnes selvsagt forbedringspotensiale i begge to.. Så, er der noen som har noe å si eller kommentere angående disse to designene..? Endret 10. august 2004 av Marvil Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Likte begge sidene dine godt Marvil, det må jeg si. Behagelige farger, og pene kontraster. Sparklingblue.net var siden som jeg likte best av de to. Den var det et proffesjonelt preg over, samtidig som den var oversiktlig og grei. Headeren var også smooth og fin. Alt passet bra isammen. Eneste jeg ikke var 100% fornøyd med, var menyen din på sparklingblue. Den såg litt malplassert ut, med de store ikonene til høyre. Kunne kanskje ha gjort seg med noe mer tradisjonelt, ala epleweb. -Alt i alt: 2 meget pene/konfortable sider, som ikke bærer preg av hastverksarbeid. BTW. Lykke til i militæret! mvh huf Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Hmm... om det var jeg som skulle i militæret, hadde jeg vært hysterisk... Syns du takler det på en bra måte jeg Design har jeg vel kritisert på IRC, men jeg kan ta det igjen (sparklingblue.net) Syns egentlig de tallene ved hvert menyelement, som i det siste har blitt så populære, er unødvendige. Smak og behag. Du har videreført menyen fra aroneid.com, fint. "News" kan gjerne få litt mer margin på toppen (framsida) - det ser litt klemt ut. Fine og behagelige farger jeg fort forelsket meg i Blir bra med en slags glow rundt - men ikke overdriv. Muligens litt liten skriftstørrelse på brødtekst. Hmm... fant ikke mer å kommentere, men det er vel helst en bra ting. Lykke til i militæret - Husk; det viktige er ikke hvor raskt man skyter, men hvor dødelig. () Endret 20. juli 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Lykke til i militæret - Husk; det er ikke hvor raskt man skyter som gjelder, det er hvor dødelig man skyter. () Eller hvor fort jeg klarer å komme meg vekk.. Takk takk til de som har sagt noe.. En bildetest med Glow. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 2 Pene sider! Er enig, kom deg vekk! Gjøm deg under blåbærlyngen! Lykke til! Du får jo 3 ekstra poeng! Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Kort oppsumert er det hele ganske "smooth". Så med andre ord bra. Vil egentlig bare kommentere en liten? ting. Menyen på sparklingblue.net Synes denne blir alt for utfordrende, likte den overhodet ikke. Selve meny ikonene er jo poesi akkurat som fra den forrige siden. Men fire ikoner, høyrejustert, to på hver sin linje, det synes jeg rett og slett var ganske forferdelig. Det trengs heller ikke stå submenu når det ikke er noen submenu oppføringer. Det er heller ikke noen link til index siden, main fører til seksjon "main", sett en automatisk redirect når ingen "section" er satt i url til main slik at siden du møter når du taster inn linken manuelt er lik den du får når du klikker på main. Noe sånt: <?php if (!isset($_GET['section'])) { $section = 'main' } ?> Edit: Lykke til i militæret da. Misunner deg ikke. Men du slipper i det minste indre-troms Endret 20. juli 2004 av Findus Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) blog.aroneid.com Designet er helt ålreit. Straight, og ikke noe særlig kluss og duppediller. Dermed ikke verdens mest imponerende heller. Mulig det kunne vært gjort mer ut av sølveffekten, som dessverre faller mer igjennom som grå suppe i forskjellige nyanser. Jeg liker enkelheten. Det er lite, kjekt, brukervennlig og behagelig å se på. Typografien er muligens litt ensformig. Litt merkelig fordeling av størrelser. Menyen er veldig stor i forhold til alt annet, for eksempel. Du har brukt det geniale virkemidlet med å fargelegge skrift for å skape forskjeller og å framheve enkelte ting. Bra, selv om jeg savner fargeforskell på h2 og menyvalgene. Jeg trekker for å lite pen grønnfarge på linkene i colorschemet "blueberry". Sparklingblue.net Designet her er PENT! Ingen tvil. Header er til å forelske seg i. Menyknappene (work of ze PoleCat) er utsøkte. Det oransje gir en etterlengtet kontrast, og behagelige farger setter prikken over i'en. Skal jeg tvinges til å gi trekk for noe blir det en smule gråskitten bakgrunnsfarge i content-feltet. Når det gjelder typografien kan jeg nesten kopiere kritikken jeg gav til blog.aroneid.com. Overskriftene drukner med den fargen de har nå. Prøvd å ha dem i den oransje fargen? Evt. en litt lysere og skarpere en? Typografien i "news"-feltet (nede til høyre) er horribel. Hadde jeg vært deg, ville jeg kjørt Trebuchet MS helt ut. Evt. i en litt mindre størrelse. Takk for den fargeklatten du er, og kommer til å være! Velkommen hit til Stavanger/Sandnes-området! Endret 20. juli 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Se der ja.. Flott kritikk, grundig og gjennomført. Angående typografien, er jeg mye enig. Vertfall på nyhetene, den må byttes. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Litt OT, men hvor fikk du tak i bildet av ripsen? Har du tatt det selv? EDIT: To pene sider. Likte begge designene. Endret 21. juli 2004 av CobraM Lenke til kommentar
joffar Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Som andre har sagt, begge to er pene sider, synes kanskje ikke at det oransje passed med resten av det røde i rips stilsettet. Ellers fine sider! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Bildene er henta fra www.sxc.hu - Genial plass på nettet. Angående fargene så bare skylder jeg på ColorMatch Remix som foreslo det.. 1.5 dager igjen til turen begynner.. Tar det som sagt litt gradvis. Btw; Regner med heftig mottakelse på Sola fra brukerne i området..? Siste ryktene tilsier at Polert kjører skytteltrafikk til og fra lufthavnen i timene før ankomst. Lenke til kommentar
KinnShady Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Så, da var dagen jeg aldri trodde eller ville skulle komme. Tiden er moden for en tur i militæret, nærmere bestemt Luftforsvaret og skal møte på Madla Flystasjon 25. Juli. Militæret ja... drar samme dag jeg.. Anngående de to sidene dine, begge er veldig bra. Likte nr 2 best, blåfargene står godt til hverandre. Savner en shadow el.l rundt selve siden, slik som på blog.sparklingblue.net. Utenom det kan jeg ikke legge til så mye som ikke er sagt allerede. Veldig bra. EDIT: åja...så at du skulle legge på noe glow seinere...sorry for that;) Endret 21. juli 2004 av KinnShady Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 HOHOHOHIHIHIHIAHAHEHEHEWHWHWEHEHewhHEWHE.. Gjett hvem som dimma..? :!: Det jeg opplevde.. 19timer i militæret er egentlig mer enn nok. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 stakkars deg, tenk å dimme fra militæret.... huff tenk så kjipt... neida ;P tror det passende ordet er: gratulerer! Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Håper det samme skjer med meg (jeg har jo pollenallergi da ) Må vel bare si: Gratulerer Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvor stor sjangse er det egentlig at du blir kalt inn? Håper jeg slipper det, for jeg har ingen allergier av noe slag. Sidene dine var forresten veldig bra, jeg likte fargevalget, og siden var akkurat slik den burde være, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Trodde man ble kalt inn uansett jeg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Alle blir kalt inn. Dem har visst en rimelig godt system, det skal svært mye til for å bli utelatt vertfall.. Har du vært på sesjon..? Lenke til kommentar
Prowl Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Fine design begge to, men i header på bloggen så ser det ut som de ripsene er litt feil klippet ut, om man ser nøye stikker det ut hvite områder som man kun ser hvis man kikker nøye etter... hvitfargen er ikke lik som bakgrunnen på headeren. Jeg digger fargene du har brukt på webloggen din... Pen header på sparkligblue, selv om jeg ikke helt har sansen for en logo som er så "blurry" og "glowy" tror den hadde blitt bedre uten effekter. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Et øvet øye vil kanskje se at Sparklingblue.net er copyrighted til "sparkleblue". BTW, man må vel søke om å få bli "TradeMark" , må man ikke? EDIT: Åj, ( tm) gjør seg om til av seg selv Endret 29. juli 2004 av Mikka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå