Muffinman Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Har kjøpt meg en DVD-spiller i stua, men det viser seg at den ikke støtter VCD eller SVCD. Da jeg driver og redigerer hjemmevideoer har jeg jo et ønske om å kunne spille filmene mine i DVD-spilleren. Spørsmålet blir som følger: Går det an å legge DVD-kompatible filer (vob) på en vanlig cd-r plate (spilleren støtter cdr) og få dette til å gå i DVD-spilleren? Finnes det programvare for å gjøre dette, og hvor finner man evt. slik? Må legge til at jeg bruker Pinnacle Studio 7, som har mulighet til å lage DVD-kompatibel MPEG-2 fil av redigeringsprosjektet når det er ferdig, så jeg har altså en slik fil som utgangspunkt. [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-04-24 08:46 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Meget tvilsomt, ettersom dvd-laseren i dvd-spilleren er innstilt for dvd-plater og ikke cd-plater. Dvd-plater og cd-plater ser like ut, men dvd-plater har jo faktisk mye større kapasitet. Tror dermed at dvd-spilleren/laseren vil gå "amokk" :smile: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Det var ikke det jeg mente. DVD-spilleren kan jo lese cd, cd-r, cd-rw i tillegg til DVD-plater. Den KAN altså lese CD-plater i likhet med alle DVD spillere. Spørsmålet er om det går å legge FILER I SAMME FORMAT (vob) på ei vanlig cdr-plate (Som spilleren altså KAN lese) og spille dette av. Lenke til kommentar
rogerDAT Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Det tviler jeg egentlig på. Hvis du har DVD-ROM på pc'n din, foreslår jeg at du tar eb titt på innholdet på en DVD plate. Det er ikke bare en vob fil som ligger der. Men ogås en masse annet rart. En annen ting. Det er slettes ikke alle DVD spillere som tar CD-R, CD-RW osv. Dette har med laseren og gjøre. På nyere DVD spillere er det som regel flere enn en laser. En egen laser til å lese cd plater med. Jeg tror dette har med og gjøre at cd plater er mye tynner enn en DVD. Uannsett så tror jeg det blir vanskelig å slenge en vob fil på en cd, og forvente at DVD spilleren klarer og spille innholdet. På DVD plater er det nok antageligvis en index fil av et eller annet slag, som forteller DVD spilleren hvordan den skal vise innholdet på platen. I teorien er det vel mulig å få det til, men det innebærer nok en del frem og tilbake. Sitter faktisk og ser på en DVD platen nå. Den inneholder faktisk 3 forskjellige formater. .vob, .pub og .ifo Så jeg tviler sterkt på at det vil fungere. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg vil tro nesten alle dvd spillere leser cd plater.. Men ikke alle kan lese cdr, cdrw. Men jeg tviler på at det har noe med tykkelsen på plata og gjøre.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 muffinman: stikk til vcdhelp.com og se om dvd saken egentlig kan spille svcd ...mange som kan det, selv om det ikke står. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Har testet ut i praksis, og spilleren kan IKKE lese vcd eller svcd. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 SirHartge: Vedrørende riktig kategori...Denne kategorien heter da "Programvare", og i inlegget mitt var spørsmålet om det fantes programvare som løser problemet mitt. Les skikkelig før du poster og ta deg gjerne en bolle! Lenke til kommentar
Buggah Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 cd'r og cd'rw kanke det bety at den tar mp3 plater da? Det er jo ikke noen flere ting man bruker de platene til i en dvd spiller? VCD, SVCD og MP3.?? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Har testet Ulead DVD-workshop samt Movie Factory. Det går godt an å lage DVD og til slutt velge å brenne til vanlig cd, men da blir dette en mini-dvd. Som de fleste stuespillere ikke kan spille. Det betyr at det IKKE finnes programvare som kan hjelpe meg, antagelig på grunn av teknologiens beskaffenhet, og at jeg må pælme ut spilleren min til fordel for en som kan spille vcd. Lese specs før kjøp altså... :smile: Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 De selger jo en DVD spiller på rimi nå til 999 som leser vcd, Svcd, MP3...osv....er en sånn noname greie da. AKIRA Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 har du prøvd pinnacle express. det er jo et brenneprogram for pinnacle studio 7?? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 PE koster like mye som det gjør å bytte spiller.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå