xeon Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Jeg lurte på hvordan man setter opp mulighet for å boote fra nettverk. (på en eventuell server)?? Er det noen spesielle programmer man må ha eller er dette innebygd i 2000 adv. server?? Mvh, Roger Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Du må sette opp det i Bios. Nettverkskortet ditt må støtte det. Windows 2000 støtter det. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 6. november 2001 Forfatter Del Skrevet 6. november 2001 Ja, ja, ja Men. Spørsmålet var hvordan skal jeg få til å boote fra nettverket. Det med min maskin er i orden. Jeg lurte på serveren. Hvordan få det til der?? På forhånd takk Roger Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Har du tenkt å installere OS via nettverk eller skal du ha OS'et liggende kontinuerlig på "serveren" for å bruke dette som en "ekstern harddisk". Spesifiser hva du vil oppnå med det, så er det litt lettere å hjelpe. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 6. november 2001 Forfatter Del Skrevet 6. november 2001 Det som var poenget var at jeg skulle kunne installere os`et fra serveren bare ved boot fra nettverket Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Du må installere RIS (Remote installation service) på serveren. (Add/Remove programs) F.eks. legge filene i i386-mappen på cd'n over i en delt mappe på serveren. Akkurat nå husker jeg ikke kommandoen for å starte installasjonen. Er på jobben, :-| og her har vi ikke Windows 2000 :sad: Kommer med en tilbakemelding ang. dette snart................. Lenke til kommentar
ITpro Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Som JarleW sier så må du installere RIS tjenesten på en Windows 2000 server. Ikke helt tut-og-kjør, noe du ser ut av denne glimrende oversikten: http://www.labmice.net/install/RIS.htm Ganske detaljert, men meget bra og omfattende oversikt over alt du trenger å vite for å få satt opp dette. Kanskje litt mer enn hva du var ute etter, men bedre med alt enn bare litt :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå