Gå til innhold

Elitegroup 551 eller 556E PRO?

Anbefalte innlegg

Multicom har to utgaver til kr 12995,- : en variant hver av hhv. 551 og 556E PRO.

551 har DVD/+-RW som trekker opp, men derimot bare 11 Mbps trådløst nettverk og ATI 9000 64 MB skjermkort. Denne har også "vanlig" centrino M 1500.

Den rimeligste 556E PRO har Dothan 1500 prosessor, 54 Mbps trådløst nettverk, ATI 9700 128 MB skjermkort, men derimot bare combo DVD/CDRW-drev.

Ellers er de så vidt jeg ser identiske med samme RAM, HD, skjermoppløsning, USB, Firewire etc.

Er Dothan-prosessoren vesentlig mye bedre enn vanlig (banias)? For meg virker 556E PRO som en bedre helhetlig pakke med lengre levetid, men det er litt trist å gå glipp av DVD-brenneren.

Noen som har synspunkter på hva jeg bør velge eller evt. erfaringer fra noen av disse maskinene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå bør det jo også sies at Multicom er veldig fleksible mtp. innholdet i maskinen. Hvis du snakker med dem så kan de sikkert sette inn en DVD-brenner i stedet for CD-brenneren som står der nå. For meg byttet de i hvert fall harddisk.

Når det er sagt så vil jeg på det sterkeste anbefale G556, er veldig fornøyd med min.

Lenke til kommentar

Jeg vet, finix, din luring :hmm: Det blir en lang uke.....

Takker for svar. Jeg hadde nok bestemt meg for 556E PRO allerede, men nå fikk jeg bekreftet magefølelsen. Jeg vet at interne DVD-brennere er et mareritt sammenlignet med skikkelige hifi-komponent brennere (selv de billigste). Derfor er nok også eksterne USB/Firew.-brennere adskillig bedre enn de innebygde interne. Dette kan jeg heller ta meg råd til siden.

Kinzlerjugend

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...