Kinzler Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Multicom har to utgaver til kr 12995,- : en variant hver av hhv. 551 og 556E PRO. 551 har DVD/+-RW som trekker opp, men derimot bare 11 Mbps trådløst nettverk og ATI 9000 64 MB skjermkort. Denne har også "vanlig" centrino M 1500. Den rimeligste 556E PRO har Dothan 1500 prosessor, 54 Mbps trådløst nettverk, ATI 9700 128 MB skjermkort, men derimot bare combo DVD/CDRW-drev. Ellers er de så vidt jeg ser identiske med samme RAM, HD, skjermoppløsning, USB, Firewire etc. Er Dothan-prosessoren vesentlig mye bedre enn vanlig (banias)? For meg virker 556E PRO som en bedre helhetlig pakke med lengre levetid, men det er litt trist å gå glipp av DVD-brenneren. Noen som har synspunkter på hva jeg bør velge eller evt. erfaringer fra noen av disse maskinene? Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Kjøp 556E Pro. Du får mye mer for pengene hvis du går for den, da tenker jeg på spesielt på skjermkortet. Hvis du noen gang trenger DVD brenner til den bærbare, så skaffer du deg en ekstern Firewire/USB2 DVD brenner, som i tillegg er MYE bedre enn de interne brennerne til bærbare datamaskiner. Lenke til kommentar
abrakadabradavel Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Du må vente 1 uke før du kan kjøpe den 556 PRO til 12995 fordi jeg kjøpte den siste Lenke til kommentar
domroT Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Nå bør det jo også sies at Multicom er veldig fleksible mtp. innholdet i maskinen. Hvis du snakker med dem så kan de sikkert sette inn en DVD-brenner i stedet for CD-brenneren som står der nå. For meg byttet de i hvert fall harddisk. Når det er sagt så vil jeg på det sterkeste anbefale G556, er veldig fornøyd med min. Lenke til kommentar
Kinzler Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg vet, finix, din luring Det blir en lang uke..... Takker for svar. Jeg hadde nok bestemt meg for 556E PRO allerede, men nå fikk jeg bekreftet magefølelsen. Jeg vet at interne DVD-brennere er et mareritt sammenlignet med skikkelige hifi-komponent brennere (selv de billigste). Derfor er nok også eksterne USB/Firew.-brennere adskillig bedre enn de innebygde interne. Dette kan jeg heller ta meg råd til siden. Kinzlerjugend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå