Hydrolift Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Lurer på om jeg skal anskaffe meg et KEF surround anlegg, bestående av... Q7 Q1 Q9c Så lurer jeg på hva slags receiver som bør kombineres med disse høyttalerene? Og hvilken dvd som er å anbefale? Receiver pris 8000 - 12 000 DVD pris 3000 - 5000 Kabler etc. kom med forslag! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) En H/K receiver sammen med en H/K DVD - spiller er en meget bra kombo. Sjøl har jeg Nordost - kabler i signalgangen. Black Knight til analogutgangen og Optix Coaxen til digitalutgangen. Til TV`n har jeg Prosons 1m SVHS - kabel. Nordost Flatline Gold MKII til front og senter og prosons 4 - leder flatkabel til bakhøyttalerne. Kan anbefale dette på det varmeste, men om det virker for dyrt så vil CinemaFlex kablene være midt i blinken. Hi-Fi Center kjeden fører jo KEF også, så der er det sikkert muligheter for å få en fin pakkepris P.S Så en Hydrolift med 300 gamp i ræva som gjorde 78 knop. Var det deg eller, hehe Endret 21. juli 2004 av Jalla Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg ville ikke anbefalt H/K receiver til kef, siden de har såpass forskjellig lydkarakteristikk. Jeg ville kanskje sett på Pioneer AX3 til ca. 10 000, eller AX5 til ca. 15 000,- Evt. Finnes det mye fra Denon. De har kommet med en ny sak til 10 000,- med mikrofoninnstilling. vurder hva du ønsker.... Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Sitter selv med KEF høyttalere, og er veldig godt fornøyd med de Tror neppe at H\K, NAD eller Denon er det beste for disse høyttalerene. Jeg har en Yamaha Rx-v740rds, og syns denne er helt konge til de (Q55). Man kan finne Yamaha RX-V1400 til 8000 nå, og den har litt mer kraft samt Romkorreksjon. (Utrolig mye for pengene) Med denne tror jeg at du hadde blitt veldig godt fornøyd. Hvorfor ikke slå til med en knallgod Yamaha dvd-spiller også? Så det matcher Edit: Ellers er Pioneer sine dvd-spillere helt fabelaktige... Og av andre merker til receiver ville jeg vurdert Marantz, Onkyo og Sony til KEF Endret 14. august 2004 av Eriond Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Er helt enig i at Yamaha,Onkyo og Marantz vil være glimrende valg til Kef.Jeg har selv H/K og ville nok ikke brukt den til Kef. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Noen som har den nyeste serien til H/K her da? Etter det jeg har hørt så er de blitt "rundere i kantene" lydmessig. Samme trøkk og autoritet men mer raffinert i lydbildet enn tidligere modeller. Hva med å ta deg en tur til nærmeste lydpusher for prøvelytting? Da får du testet det som høres best ut for deg og dine behov og krav Marantz er knallprodukter. Har hatt mange hyggelige opplevelser med deres produkter. Primare ville jo vært aldeles konge. DSP`en og 5 kanalern der er mer som en våt drøm Desverre er de et mareritt for bankkontoen Endret 21. juli 2004 av Jalla Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Pioneer Yamaha Onkyo er uaktuelt. Har ikke behov for alle tilkoblinger osv. Snakket med folk på oslo hifi center marantz blir for snillt med kef. Så H/K 630 er veldig aktuell, hvis ikke Rotel rsx 1056... Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Pioneer Yamaha Onkyo er uaktuelt.Har ikke behov for alle tilkoblinger osv. Snakket med folk på oslo hifi center marantz blir for snillt med kef. Så H/K 630 er veldig aktuell, hvis ikke Rotel rsx 1056... Pioneer AX3 og AX5 er ideelle. Begge er 7.1 forsterkere, men kan kjøres som 5.1 med bi-amping på front... ergo 4 x 130 watt rms til front (2x130 W til hver høyttaler)... Er ikke det bra da? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Pioneer Yamaha Onkyo er uaktuelt.Har ikke behov for alle tilkoblinger osv. Snakket med folk på oslo hifi center marantz blir for snillt med kef. Så H/K 630 er veldig aktuell, hvis ikke Rotel rsx 1056... Hva slags musikk hører du på da? Sikker på at du ikke burde vurdere andre høyttlere? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Er helt enig i at Yamaha,Onkyo og Marantz vil være glimrende valg til Kef.Jeg har selv H/K og ville nok ikke brukt den til Kef. Enig, tror også de "nye" digitale receiverne til Sony ville passet Kef bra...enig? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Er helt enig i at Yamaha,Onkyo og Marantz vil være glimrende valg til Kef.Jeg har selv H/K og ville nok ikke brukt den til Kef. Enig, tror også de "nye" digitale receiverne til Sony ville passet Kef bra...enig? Etter det jeg har lest om de, så kan det vel tenkes. Har ikke hørt den kombinasjonen ennå da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå