Gå til innhold

Bachelor-grad: Kan jeg klare det med min kunnskap?

Anbefalte innlegg

Har kommet inn på UiO, et bachelorstudium som heter Elektronikk & Datateknologi.

Kan noen fortelle meg om dette blir i vanskeligste laget for en som ikke hadde mere enn 1. klasse matte på VGS? (og gjorde det dårlig)

Nå er jeg 24 år og husker nesten ikke basic matte en gang.

Noen av fagene baserer seg på 3MX osv.. fra vgs, og jeg lurer på om det rett og slett blir for vanskelig å henge med. (Har tenkt å ta 'forkurs i matte')

Noen som vet hva dette dreier seg om, som kan bekrefte/avkrefte om dette blir i tøffeste laget mattemessig?

Link til fag-info;

http://www.uio.no/studier/program/eld/pres...nnomforing.html

Beklager hvis feil kategori, ville ha litt respons fra programmeringsfolka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå vet jeg ikke hvilken matte du skal ha, men hvis det er noe likt bachelor høgskoleingeniør, bør du ha noenlunde kontroll på 3MX når du begynner iallfall.

Kan ikke annet enn å støtte dette. Jeg fikk i sommer min bachelor grad (høgskoleingeniør) fra HiB, og mattekunnskaper er viktige. Dvs, graden inneholder en del mattekurs. Jeg har relativt lett for matte, men i dagene før eksamen lærte jeg vekk masse til studiekamerater uten anlegg for matte. Det er bare til å regne på eldre eksamensoppgaver og forstå fremgangsmåte på disse. Mine studiekamerater fikk uten problemer ståkarakter :)

Det første faget vårt, matematiske metoder I, "bygget på" 3mx, men minst halve faget var repetisjon, så elever uten 3mx kom seg også gjennom. (på første eller andre forsøk, hehe)

Lenke til kommentar

Det er lett å glemme matte når en ikke bruker det, bortsett fra mathematica og kalkulator- programmer.

Den manuelle metoden er derimot litt annerleders: Bare sjekk litt grunnregler på: http://www.matematikk.net/ så oppdaterer det seg raskt!

Gangetabellen er jo litt grei å kunne fra scratch, å gange samme 84x41 på 30 sek går ikke om du strever med reglene :)

Lenke til kommentar

Er snart ferdig med siv.ing selv, og regner med at du skal gjennom noe av den samme matten som jeg har hatt, og jeg vil nok si at det er mulig hvis du er veeeeldig positivt innstilt til å klare det, men det kommer til å bli hardt. Det er jo ikke bare leke-matte de driver med på UIO (selv om den er litt lettere enn den i Trondheim :whistle: ) Prøv dette oppfriskningskurset først, hvis alt ser håpløst ut så trenger du jo ikke ta plassen...

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...