Gå til innhold

Lcd 19", rundt 6000 kr.

Drizt

Anbefalte innlegg

Hei, er ny på forumet, men har sjekket ut Hw sine anbefalinger og guider på lcd skjermer. Har lest ALLE testene, men blir ennå ikke klok på hva jeg skal velge av lcd skjerm. :no:

Har sett endel på Benq sin FP992. Virker veldig bra, inntil noen sa (Øyvind Dahle) at å sammenligne Benq med Eizo er trehjulssykkel og Ferrari. Er derfor veldig i tvil. Eizo sine 19 tommere til 8000+ er uaktuell. Må holde meg maks rundt seks tusen, siden jeg er student.

Skjermen skal brukes til masse forskjellig, og da også film titting og spilling.

Råd og erfaringer tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal jeg absolutt gjøre. Har hørt mange lovord om Nec sine skjermer. Hadde 100% sikkert valgt 1760Nx hadde jeg tatt 17 tommer. Kan jo strekke budsjettet med et par hundrelapper, men er Fp992 en dårlig skjerm? Veldig lite omtale av den b[de p[ forumet og nettet. :hmm:

Lenke til kommentar
Hei, er ny på forumet, men har sjekket ut Hw sine anbefalinger og guider på lcd skjermer. Har lest ALLE testene, men blir ennå ikke klok på hva jeg skal velge av lcd skjerm.  :no:

Har sett endel på Benq sin FP992. Virker veldig bra, inntil noen sa (Øyvind Dahle) at å sammenligne Benq med Eizo er trehjulssykkel og Ferrari. Er derfor veldig i tvil. Eizo sine 19 tommere til 8000+ er uaktuell. Må holde meg maks rundt seks tusen, siden jeg er student.

Skjermen skal brukes til masse forskjellig, og da også film titting og spilling.

Råd og erfaringer tas imot med takk  :)

Benq vs. Eizo ala. 3hjuling vs. ferrari. Tja, relativt banalt usagn vil jeg si.

Skjønner dine frustrasjoner, LCD "jungelen" blir bare tjukkere og tjukkere.

Har lett høyt og lavt selv, og enda ikke funnet "den" ene skjermen som er for meg.

Tror relativt gode valg for deg vil være:

Samsung Syncmaster 193T,910T, 930P.

LG 1910B

Benq FP992 som du nevner.

Så vidt jeg har kommet frem til, er disse glimrende all-around LCD'er til ditt budsjett.

Endret av boosting
Lenke til kommentar

Ser at BenQ FP992-skjermen som du nevner har en oppgitt responstid på 25ms. Det er vel litt i høyeste laget for spilling, eller tar jeg helt feil? Kan ikke mye om skjermer ,men synes å huske at noen sa at responstiden bør være rundt 10-15ms dersom skjermen skal egne seg for spilling.. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vil komme med en anbefaling av Philips 190B4CS. Har ikke sett disse i særlig mange tester enda, men har to stk stående foran meg akkurat nå, og synes disse er rett og slett nydelige. Ingen baklys i kantene, ser ingenting til etterslep i spill og rett og slett herlige farger. I tillegg ser dem utrolig bra ut også (vel, 2x19" gjør vel det nesten uansett). Jeg er ihvertfall storfornøyd med disse skjermene, selv om jeg ga 7500 pr stk (ligger under 6k nå).

- René

Lenke til kommentar
Hei, er ny på forumet, men har sjekket ut Hw sine anbefalinger og guider på lcd skjermer. Har lest ALLE testene, men blir ennå ikke klok på hva jeg skal velge av lcd skjerm.  :no:

Råd og erfaringer tas imot med takk  :)

Benq vs. Eizo ala. 3hjuling vs. ferrari. Tja, relativt banalt usagn vil jeg si.

Skjønner dine frustrasjoner, LCD "jungelen" blir bare tjukkere og tjukkere.

Har lett høyt og lavt selv, og enda ikke funnet "den" ene skjermen som er for meg.

Tror relativt gode valg for deg vil være:

Samsung Syncmaster 193T,910T, 930P.

LG 1910B

Benq FP992 som du nevner.

Så vidt jeg har kommet frem til, er disse glimrende all-around LCD'er til ditt budsjett.

Blir vel en av disse tror jeg. Har sjekket ut 193p, som ser veldig lekker ut med alminiumsrammer, men tviler litt på kvaliteten på skjermbildet. Denne har også 20 ms i motsetning til de fleste 19 tommere som har 25 ms....så den vil vel være litt bedre på spill.

Lenke til kommentar
Ikke på bekostning av ytelse/kvalitet.

Dette blir jo kun subjektive meninger, men jeg fatter ikke hvorfor folk på død og liv skal ha diigre skjermer som yter latterlig. Det er jo bare fjollete....

hadde valgt 17 tommer hvis jeg bare brukte den til spilling, men hadde tenkt å se endel på film også, i tillegg til at den vil henge på veggen så er jo 19" å foretrekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...