Gå til innhold

gjenopprette data på formatert stasjon?

Elf_

Anbefalte innlegg

Jeg har repartisjonert og formatert en disk som jeg skal bruke som "share" disk, det har ligget mye av musikken min i mp3 filer der. Kan jeg gjenopprette disse på en enkel måte eller må jeg legge inn alle CD`ene på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke riktig!

Flisespikkeri, jeg vet...

Du kan berge det meste av data der, men det koster flesk.

Kriteriene for tibakeføring av data er at HDD ikke er spesialbehandlet av erase progz, samt at du har dekrypteringsnøkkelen hvis HDD er kryptert.

Men i realiteten må du nok dessverre legge inn alt på nytt.

Rip away...

Lenke til kommentar

Det finnes da vel et utall sånn recover appz... som finner lost data.. kan ikke huske om d va dinside eller.no som hadde en artikkel om slikt for en liten tid tilbake.. de hadde jaffal en link til et sånt program som fisker fram gammal informasjon...

Lenke til kommentar

søk på unformat tools e.l. i google, så finner du sikkert noe. Såfremt du ikke har byttet filsystem (fat->ntfs ex.) under formatering, så skal data'ene være mulig å få frem igjen, uten at det nødvendigvis koster deg så mye.

Lykke til!

[ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-04-24 08:51 ]

Lenke til kommentar

glem alt av hva nissene her sier.

Du bruker et program som heter GetDataBack, og som kan lastes ned fra Download.com.

Det kan nok finne alt av dine tapte data, untatt de som er overskrevet av ny installasjon.

Versjonen av GDB er demo, men hvis du åpner filer du finner i andre program og saver derfra vil det nok gå bra.

Lykke til!

Lenke til kommentar

det finnes et firma som kun driver med data-recovery. ibas. det spiller omtrent ingen rolle for dem om disken har blitt utsatt for brann, saltvann, kulde mm. de klarer som regel å redde det aller meste. spiller heller ingen rolle om hd'en har blitt formatert

eneste ulempen er prisen på en slik jobb. tror de begynner på 2000,- (el 4000,-)

ibas har også laget et slette programm som fjerner alt av info på en hd. til og med ikke de kan hente frem data'ene om dette programmet har vært i bruk.

(brukes av næringslivet/forsvaret/andre som donerer maskiner til skoler osv.)

når du bruker format og fdisk, så ligger filene fremdeles der. alle dataene i filen ligger der også, men indeksen er fjernet, så for os'et ser det ut som om plassen er ledig, og den skriver data til den "tomme" plassen. i realiteten overskriver os'et dataene som lå der fra før, fordi at os'et ikke vet at plassen er opptatt. derfor kan man ikke "se" slettede filer i eks win explorer etter at man har fjernet dem fra pairkurven.

husker dos kom med en grei liten sak som het undelete. det og defrag fucket opp win95 en gang for meg, så jeg lærte at jeg skulle bruke diskdefrag'et som kom med win95.

Lenke til kommentar

Du kan prøva med eit program som heiter Testdisk, eg har ikkje brukt det så enormt mykje, så eg veit igrunn ikkje kva det kan gjera :smile: Eg har brukt det litt, med kjempe suksess! Redda 30Gigg data :grin:

Søk på google, programmet er ein ca. 400kb og er gratis. Bør ikkje skada å prøva jalfall..

Lykke til!

logotop.jpg

[ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-04-25 08:53 ]

Lenke til kommentar

Fant ett programm som heter R-Studio, det funket fint bortsett fra at jeg ikke fikk gjenopprettet filer større en 100k p.g.a at jeg ikke hadde lissens. Men der fikk jeg faktisk frem det som var der på ei liste og det stemte og alt var mulig å få tilbake. Fik oxo frem de siste 7 MBR (master Boot Record) infoene som var der oxo.

Så ut som et fint programm, men jeg la heller inn 70 CD'r i stelle for å punge ut de pengene det kostet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...