Celsior Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hallo. Da røyk 4400ti kortet mitt... Får ikke kjørt spill lengre, kun windows og filmer som går nå. Har hatt kortet i ca 2år nå. Hvor det mesteparten av den tiden har vært overklokket. Må likevel si meg skuffet over hvor lenge det har holdt, veldig kjedelige greier når det er andre ting en egentlig trenger. Trodde en stund at det var skjermen som var skikkelig på vei til å ryke - men den gamle Panasonic PanaFlat 70'en min den rusler og går enda den... Uansett. Merket er av MSI, og det er ikke første gang jeg har hatt trøbbel med det merket. Da jeg kjøpte meg ny maskin, som var samtidig med skjermkortet følgelig, valgte jeg å bruke MSI både som hoved- og skjermkort. Da jeg hadde satt maskinen sammen nektet den å boote opp. Det endte med at jeg fikk 3! -tre- ulike MSI hovedkort som jeg prøvde. Og som ikke ville boote opp med den systemkonfigurasjonen jeg hadde. Det endte med at jeg måtte selge MSI kortet på qxl, for så kjøpe meg et annet kort. Valget falt på Soltek, noe pga at det støttet 8x AGP på det tidspunktet, hvilket var ganske uvanlig da. Lang historie kort; Si meg, leverer MSI kort med lavere kvalitet?! Eller har jeg bare hatt dårlige erfaringer? Til slutt. Så nå med tanke på nytt kort, er det jo tydelig at et 9800Pro kort er tingen for meg, men levert fra hvilken produsent??? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Vet ikke helt om msi har dårligere kvalitet eller om det er bare du som har vært uheldig. Skal du ha et nytt 9800Pro kort har du jo egentlig mye å velge mellom, jeg har selv et Hightech Excalibur radeon 9800 Pro IceQog er knallfornøyd med det. 16 siders test av dette kortet kan du lese her : http://www.guru3d.com/article/content/83/1/ Lenke til kommentar
morgus Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Jeg vil anbefale deg et sapphire R9800Pro. Et megabra kort. Ang. HK er jeg ikke sikker, har ikke erfaring med MSI, men jeg har lest litt rundt på nettet om mange som har hatt litt problemer med sine HK. Men ikke samme problem som du hadde.... [EDIT] Skriveleif var innom en tur Endret 20. juli 2004 av morgus Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Kjøpte nettopp et Sapphire 9800PRO som hadde R360 kjerne (XT-kjernen). Tror de fleste nyere PRO kortene kommer med denne kjernen nå, så det er vel ikke så viktig hvilket merke du velger. Det stilige med R360 er at den lett kan flashes til et (nesten) fullverdig XT kort Finnes en laaang tråd på dette i skjermkortforumet. Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Thorsen: Det der IceQ kortet ser ihvertfall rått ut, men tipper likevel at jeg ikke kommer til å gi 500kr ekstra bare pga kjøling... Sapphire kort ser det ut til å bli foreløpig... 9800Pro går for 1750,- hos Komplett, som selvfølgelig er utsolgt. Og roger_99: Leste deler av de trådene du referer til. Var det ikke slik at det var bare MSI som tilbydde (<- feil bøyning her?) sine Pro kort med samme core som XT? Endret 20. juli 2004 av Celsior Lenke til kommentar
morgus Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Kjøpte nettopp et Sapphire 9800PRO som hadde R360 kjerne (XT-kjernen). Er visst ikke bare MSI som har r360 kjerne.... Har sapphire 9800Pro jeg også, vet ikke om det er r360 kjerne på dette Off Topic: Hvordan fikk du av kjøleren? Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 hva med denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124114&cks=PRL Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hei, tror ingen 'tilbyr' XT-kjerne i sine PRO kort..det ville være å undergrave totalt salget av ekte XT kort. Men det viser seg at flere og flere som kjøper PRO kort ender opp med 360-kjernen. Har sikkert med at produsenten (ATI) ikke lager flere 350 kjerner. Tror som sagt at det er større sjanse får å få et kort med 360 kjerne enn ett med 350 kjerne. Det enste som skiller en flasha 360 fra et ekte XT kort er noe langsommere minne (2,8 mot 2,5 og 128MB ram istedet for 256). Dette er ikke allverdens forskjell. (Det kortprodusentene faktisk gjør er å ta en 360 kjerne og flashe den NED til PRO..) Desverre er det ingen mulighet for (helt sikkert) å fastslå hvilken kjerne det er på kortet før man har tatt av viften på GPU. Apropos vifte; ikke så dum løsning å betale litt mer for et kort med god kjøling; skal kortet klokkes og/eller flashes til XT MÅ du ha god kjøling. Orginalvifta på mitt Sapphire ga meg ca 418 Mhz på core før det kom artifacts, etter at VGA Silencer (Artic Cooling) kom på plass går det greit til 445. Hvor langt man kommer avhenger selvfølgelig også av hvor god kjøling man har i kabinettet forøvrig. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 hva med denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124114&cks=PRL Ikke dyrt for et xt kort det nei Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 hva med denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124114&cks=PRL Ikke dyrt for et xt kort det nei Bra pris det der, men et XT verdt 800-900 mer enn et PRO ?? Tror ikke det.. Lenke til kommentar
Globe Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Vet ikke helt om msi har dårligere kvalitet eller om det er bare du som har vært uheldig. Skal du ha et nytt 9800Pro kort har du jo egentlig mye å velge mellom, jeg har selv et Hightech Excalibur radeon 9800 Pro IceQog er knallfornøyd med det. 16 siders test av dette kortet kan du lese her : http://www.guru3d.com/article/content/83/1/ Bestillte meg et IceQ kort i dag, ser fram til et mindre støyende kort!! Kommer med Half Life 2 kuppong også, etter det eg har lest på review div plasser! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Bestillte meg et IceQ kort i dag, ser fram til et mindre støyende kort!! Kommer med Half Life 2 kuppong også, etter det eg har lest på review div plasser! hæ gjør det det ? Det fikk iallefall ikke jeg Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) hva med denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124114&cks=PRL Ikke dyrt for et xt kort det nei Bra pris det der, men et XT verdt 800-900 mer enn et PRO ?? Tror ikke det.. Menneh, der igjen så er jo disse Pro IceQ-korta "dyre" fra før av; 2200kr vs. 2600kr for det demobrukte XT-kortet. Dessuten så har XT kortet dobbelt så mye minnet, og i tillegg så er selve minnet raskere. Dyrt blir det jo uansett. Må tenke litt over hva jeg skal gjøre skulle hatt LCD skjerm også, hehe. Endret 21. juli 2004 av Celsior Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) På www.it24.no selger de ut noen gamle Radeon kort. Der tilbyr de ATi sitt eget 9700Pro-kort. Det har jo 8x AGP, 256bit og er Dx9 basert. Core'n er R300, men hvor mye har det å si? Hva mer kan man be om for 1500 spenn? Endret 22. juli 2004 av Celsior Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 hva med denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124114&cks=PRL Angrer nå i ettertid på at jeg ikke slo til her! Idag morges var begge demo korta solgt. Det er ingen som har 9800Pro kort til under 1800,- og da kan jeg likesågodt slå til med et HSI 9800Pro IceQ-kort Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Kjøp MSI Radeon 9800pro kortet på psdata.no, det er egentlig et 9800XT til 1825,- Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 kan du kjøpe et kort til 2600.-(ati9800xt)hvorfor ikke kjøpe et 6800 nu da ? kortet tar jo både ati 9800 xt/fx 5950 u i ytelse og koster 1-200.- mere enn demo-kortet på komplett. skulle jeg kjøpt nytt kort i dag,ville jeg neppe ha valgt 9800 pro/fx 5900.når du spiller doom 3,hl 2,og stalker vil du merke stor forskjell på ytelsen mellom 9800 og 6800. men har du ikke pengene er jo ati 9800 pro ok ytelse for under 2000.- Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Kjøpt PowerColor's variant hos PCutstyr.no for 1756,- Lenke til kommentar
Globe Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Bestillte meg et IceQ kort i dag, ser fram til et mindre støyende kort!! Kommer med Half Life 2 kuppong også, etter det eg har lest på review div plasser! hæ gjør det det ? Det fikk iallefall ikke jeg Fikk ikke du? da får sikkert ikke jeg heller var jo en stor grun for at kjøpte akkurat det kortet.. hadde heller betalt 500 mindre for et vanlig 9800pro jeg da.. Men står nå vertfall det her.. Men men får kortet i morra, får se hva som kommer med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå