inoan Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Fyrte opp maskinen som vanlig. Kjørte kun winamp og diverse kontorprogrammer. Plutselig rebootet maskinen min. Merkelig, tenkte jeg. Trykker på Powerknappen igjen. Det gikk 2 sek så slo den seg automatisk av igjen. Ventet litt, før jeg prøvde igjen. BIOS viste cputemp 70 grader. Det var altså pumpen som hadde sluttet å gå. Jeg hører pumpen såvidt når maskinen er på, men en litt annerledes lyd var å høre nå. Akkurat som en slags rassling. Akkurat som den sier "Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til!" Fjernet pumpen fra maskinen, fyrte den opp ved vasken hjemme. Det viste seg at den får strøm, og alt virker greit - bortsett fra at vannet ikke forflyttes i det hele tatt! Har ikke turt å åpne pumpen enda. Litt redd for å ødelegge den helt hvis det er bare en bagatell. Noen som har erfaringer med dette? Var inne å sjekket Asatek sitt forum. En der som hadde samme greia. Han ble anbefalt å åpne pumpen, rense ALLE deler og sette den sammen igjen. Vurderer dette selv. Virker ikke dette håper jeg jo selvfølgelig på å byttet pumpen der jeg kjøpte den. Det skulle gå bra, men tar jo endel dager med sending, behandling og sending igjen. Må ha maskinen før det! HJELP! Lenke til kommentar
warlord Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Les inlegget til ZombieBobie. Hans problem var at "propellen" var knukket Lenke til kommentar
inoan Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Ok. Skal sjekke dette. Åpne, lyse nedi... Hvis denne er brukket, en eller flere pinner på propellen.. sliter jo da. Pumpen pumper IKKE i det hele tatt. Mistet nærmest min kjære P4 3ghz cpu grunnet dette. Er vel mulig å kreve byttet pumpe da. Mener siden det da er slitasje skade. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Ok. Skal sjekke dette. Åpne, lyse nedi... Hvis denne er brukket, en eller flere pinner på propellen.. sliter jo da. Pumpen pumper IKKE i det hele tatt. Mistet nærmest min kjære P4 3ghz cpu grunnet dette. Er vel mulig å kreve byttet pumpe da. Mener siden det da er slitasje skade. Hvis den er brukket så bør du jo egentlig få en ny da. Skulle hvertfall jeg ha hatt Lenke til kommentar
inoan Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Enig der. Settet ble kjøpt av Globalcool, eller 3DFXCool.no som det også heter 30.11.03, så det er ikke gammelt. Jeg klarer å skru av gjengeskruene på pumpen. Det sitter en blå litt merkelig "ring" rett under for-dekselet på pumpen som jeg ikke klarer å skru opp. Vil jo sjekke om den virkelig ER helt defekt. Må ha maskinen til jobb! Har ingen annen kjøling. Sendte en mail til Globalcool i dag. Skal holde dere oppdatert på hva som skjer videre da dette helt klart er en slitasjeskade. EDIT - Siste! Ca 3 min etter at mailen var sendt fikk jeg en telefon fra en hyggelig herre fra Globalcool. Det eneste han ville vite var hvilken av to typer pumpe jeg hadde. Han skulle umiddelbart sende meg ny pumpe. Regnet med at denne ville være hos meg om knappe 3 dager. Dette er et eksempel på rett og slett utsøkt service! Må bare rette en stor takk til gutta (og dame®?) i Globalcool! Kommer iallefall til å fortsette å handle der. Endret 21. juli 2004 av inoan Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 hvis du stadig vil sjekke om propellen er ødelagt kan du skru opp den øverste delen av pumpen (ikke der med blå plastdings utenfor, men den andre slangefestesaken). Er visstnok flere som har hatt problem med brukne propellerblader inni pumpen. Hvis det er tilfelle på din så kan du jo evt. bruke en pinsett til å fjerne propellbladet for så å bruke pumpen til den nye pumpen kommer. Burde gå greit selv om det mangler et blad. (bråker muligens litt mer pga ujevnhet, men men...grei løsning i et par dager hvertfall). -ZB Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Kan også være dårlig kontakt med relèkitet. Hadde et lignende problem, da jeg bare flyttet litt på selve kitet, så funket det igjen. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Enig der. Settet ble kjøpt av Globalcool, eller 3DFXCool.no som det også heter 30.11.03, så det er ikke gammelt.Jeg klarer å skru av gjengeskruene på pumpen. Det sitter en blå litt merkelig "ring" rett under for-dekselet på pumpen som jeg ikke klarer å skru opp. Vil jo sjekke om den virkelig ER helt defekt. Må ha maskinen til jobb! Har ingen annen kjøling. Sendte en mail til Globalcool i dag. Skal holde dere oppdatert på hva som skjer videre da dette helt klart er en slitasjeskade. EDIT - Siste! Ca 3 min etter at mailen var sendt fikk jeg en telefon fra en hyggelig herre fra Globalcool. Det eneste han ville vite var hvilken av to typer pumpe jeg hadde. Han skulle umiddelbart sende meg ny pumpe. Regnet med at denne ville være hos meg om knappe 3 dager. Dette er et eksempel på rett og slett utsøkt service! Må bare rette en stor takk til gutta (og dame®?) i Globalcool! Kommer iallefall til å fortsette å handle der. Det kaller man service Fint at du fikk ordnet det da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå