Woodoo Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg kjøpte en telefon den 23 mars i år, med 18 måneders bindingstid til Telenor mobil (Djuice). Men etter det jeg har lest skal det kun være 12 måneders bindingstid på avtaler ingått etter 15 mars i år. Er dette korrekt? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 ja, på alle privat-abo. er det kun 12 mnd binding. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Etter "pålegg" frå forbrukerombudet blei telenors bindingstid redusert frå 18mnd til 12 mnd. Dette fordi forbrukermobudet meinte 18mnd bindingstid var ulovleg. Vedtaket hadde ikkje tilbakevirkande kraft. Dermed blei alle avtaler om bindingstid etter 15.mars justert/satt til 12mnd. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Har jeg bare 12 måneders bindingstid da, Selv om det står 18 mnd på avtalen? Hvis Telenor påstår at det er 18 måneders bindingstid, kan jeg nekte da, siden avtalen ble ingått etter 15. mars? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hvis avtalen sier 18 måneder, er desverre bindingen 18 måneder. Husk at det ikke var noen lov som tvingte dem til å endre bindingen på en bestemt dato, men de valgte selv å endre vilkårene (de var riktignok presset til å gjøre det). Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hvis avtalen sier 18 måneder, er desverre bindingen 18 måneder. Husk at det ikke var noen lov som tvingte dem til å endre bindingen på en bestemt dato, men de valgte selv å endre vilkårene (de var riktignok presset til å gjøre det). når det er bestemt at 12 mnd er max skal det gjelde for alle da, men ikke sikkert du får 12 mnd siden du skrev under og godkjente det! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Om du har kontrakt med dato etter 15. mars, så tenker jeg nok at telenor er snille med deg og forandrer bindingstiden til 12. måneder. Skjønner igrunn ikke hvordan du kan ha fått gammel bindingstype, da dette ble endret automatisk i telenor sine systemer den 15. mars. Så det kan være menneskelig svikt Snakk med en forhandler, og få de til å se på saken..det burde gå greit å ordne opp Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Takk for svar. Jeg skal høre med Telenor om de kan sette ned bindingstiden til 12 måneder. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Du har antagelig undertegnet en gammel kontrakt, men systemet har nok likevel lagt inn 12 mnd siden dette ble endret etter den 15 mars. (hvis du ikke har bedrifts ab. da) Ring 09000 så får du nok bekreftet at bindingstiden er på 12 mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå