Gå til innhold

Ønsker nytt kamera med bedre Optikk og fargedybde

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte mest på at det skal være rom for oppgradering av minnekortet i fremtiden. CF er såpass stort fysisk at det kan romme en harddisk og jeg har tro på dette som billig lagringsmedie for kameraer i fremtiden. (Jaja.. kanskje ikke så viktig som jeg skulle ha det til i den forrige posten min.)

Canon S-serien liker jeg ikke designen på, og er heller ikke så veldig imponert over f.eks makro.

Canon G-serien liker jeg bedre, men så var det prisen igjen da.. Kan jo nesten kjøpe et brukt Canon D30 for den prisen.

Jeg skal holde dere oppdatert så snart jeg vet hva utfallet av garantisaken blir.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hm... Nå har kameraet vært inne til reparasjon ganske lenge. Regner med de har mye å gjøre nå etter ferien, men hvor tolmodig skal jeg være? Jeg sendte inn kameraet for 3 uker siden så canon har hatt det i over 2 uker nå.

Kan jeg kreve lånekamera? (Vil så veldig ta bilder nå som det begynner å bli gule blader i fjellet)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En oppdatering: Jeg fikk kameraet (A70'en) for en uke siden. Det fungerer fint, og det var godt å endelig få det tilbake.

Ang. Kjøp av nytt og bedre kamera, så har jeg akkurat gått til innkjøp av et brukt Canon D60: 6MegaPixel Speilrefleks, med vertikalgrep. Jeg har bare ett fast vidvinkel-objektiv så jeg må nok kjøpe et med zoom i tillegg. Jeg fikk kameraet for en knallpris og gleder meg som en unge til det kommer i posten.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nok en oppdatering: D60'en var nok ikke helt noe for meg. Jeg har solgt det allerede og er dermed fortsatt på utkikk etter et nytt digitalkamera.

Kunne tenkt meg:

Kompaktkamera med god ergonomi og byggekvalitet

God zoom: 6-10x

God fargedybde (helst med mulighet for raw-format)

God optikk med tanke på kromatisk aberrasjon og skarphet

Lav fargestøy

Helst en del manuelle funksjoner (Aperturprioritet, tidsprioritet, iso-instilling, og helst også helmanuell)

Helst CF siden jeg har flere CF-kort

Ok oppløsning (4-8 MPixler)

Medium pris (3-5.000kr)

Kan godt vente med kjøpet til april siden det er da fotosesongen virkelig begynner. Håper det dukker opp noen virkelige bra valg til da.

Lenke til kommentar

Fargedybde... Sony DSC-F828 med 4 fargers filter.

Ka-problem i ytterkantene av brennviddene (28 - 200)

Dette KA-problemet er dog kun plagsomt ved store kontraster i bildet.

Støyproblem ved iso 400 og oppover til 800

Støyen ved iso 200 er helt akseptabel. Ved 400 MÅ du bruke NeatImage eller noe for å redusere den. Ved 800 kan du glemme bildet. Det er ødelagt av støy.

Innafor disse "grensene" er det et meget godt kamera. Har tatt litt over 10.000 bilder med mitt som jeg har hatt i temmelig nøyaktig ett år, og jeg er knallfornøyd.

Byggekvaliteten og følelsen med kameraet er en historie for seg selv. Bruker Cf#1 og CF#2 (Microdrive) Bruker også MemStickPro

F828

Lenke til kommentar
F828

Hmm.. Har sett litt på det nå.

Det virker litt for stort for meg (ønsker litt mer kompakt størrelse) også er 6777kr noe over mitt budsjett. Jeg har ikke råd til dette kameraet så jeg må velge noe billigere selv om jeg ikke får alle ønskene oppfyllt.

Hadde tenkt meg noe i denne størrelseklassen:

Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom

Konica Minolta DiMAGE Z3

Olympus Camedia C-770 Movie

Kodak EasyShare DX7590

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...