Gå til innhold

test av q-tec


Anbefalte innlegg

er ikke sikker på om det er riktig kategori men jeg prøver.. hvis ikke kan sikert en moderator flytte den..

 

kunne dere ha testen noen q- tec psu.. bare som et bevis på at de har dårlig kvalitet.. det er jo mange som bar har hørt at q-tec suger, men som ikke har no bevis på det.. slik som meg..

 

noen som er enige

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er ikke sikker på om det er riktig kategori men jeg prøver.. hvis ikke kan sikert en moderator flytte den..

 

kunne dere ha testen noen q- tec psu.. bare som et bevis på at de har dårlig kvalitet.. det er jo mange som bar har hørt at q-tec suger, men som ikke har no bevis på det.. slik som meg..

 

noen som er enige

Dte finnes jo mange tester av Q-Tec PSU'er, men det er vel sånne tester som står på andre språk.

Lenke til kommentar

Dere kan lage en tråd som dreper, evt bekrefter, myten om at Q-tec er så jævla dårlig!?

 

Jeg har hatt Q-tec 300W powersupply over 1 år og er strålende fornøyd... stillegående, holder hva det lover osv...

 

Så for meg hadde det vært interessant med en slik test! jeg er ikke enig i flaminga av Q-tec.....

 

EDIT: Leif

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar
Jeg har hatt Q-tec 300W powersupply over 1 år og er strålende fornøyd... stillegående, holder hva det lover osv...

Du mener vel 200w?

Neida, bare tuller jeg...

Har ikke prøvd q-tec PSU før (tror jeg vertfall), men etter det jeg har hørt så er ikke Q-Tec det beste man kan få.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Q-tec 300W powersupply over 1 år og er strålende fornøyd... stillegående, holder hva det lover osv...

Du mener vel 200w?

Neida, bare tuller jeg...

Har ikke prøvd q-tec PSU før (tror jeg vertfall), men etter det jeg har hørt så er ikke Q-Tec det beste man kan få.

Det er det jeg mener.. hadde vært morsomt å fått avkreftet eller bekrefetet denne "myten"

Lenke til kommentar

Nå utaler jeg meg uten å ha testet noen q-tec psuer, men jeg har derrimot testet endel andre av luguber kvalitet.

 

Q-tec PSUer vil nok fungere brillefint intill du presser de litt, 2V på cpu, 3V på minnebrikker ol. Den vil nok ikke å klare å holde de høye spenningene stabile.

 

Jeg og en kamerat lekte oss litt med en xp2500 og en gammel 300W "multicomkabinettsPSU" den fungerte utmerket til vi lekte oss fo mye, da kunne den droppe opp mot 0.4V på cpuen (som forøvrig kjørte på 2,1V etter litt herjing)

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Skulle likt å sett en skikkelig PSU shakedown.

 

Der alt ifra Qtec til Fortron hadde fått gjennomgå etter alle kunstens regler!

Men det er drittarbeid å teste de sikkert , men bare ring meg , jeg har elektrobakgrunn! :cool: Kan teste så det ryker!

Som lønn skal jeg nøye meg med den feteste PSU'en! :thumbup: og et par til! :innocent:

Lenke til kommentar
Er ikke denne feil postet,skal den ikke ligge under Tilbakemeldinger-Overklokking? :hmm:

det var det jeg var usiker på.. om hw eller ok skulle i så fall teste dette..

 

Dte finnes jo mange tester av Q-Tec PSU'er, men det er vel sånne tester som står på andre språk.

 

har du link.. jeg driter i språket den er skrevet på..

 

Dere kan lage en tråd som dreper, evt bekrefter, myten om at Q-tec er så jævla dårlig!?

det var det jeg tenkte på.. har mange venner som bruker q-tec.. har aldri hatt noen problemer.. hvor mange av de som sier at q-tec har håndfast bevis på det?

Lenke til kommentar
Dte finnes jo mange tester av Q-Tec PSU'er, men det er vel sånne tester som står på andre språk.

 

har du link.. jeg driter i språket den er skrevet på..

Nei, jeg har ikke noe link, men jeg har sett mange tester av q-tec PSU før.

Så du kan jo prøve google.

Du burde være litt forsiktig med og skrive "jeg driter i språket den er skrevet på".

folk kan jo komme med tester på japansk og sånt, og jeg regner med at du ikke er så god i japansk.

Lenke til kommentar
To jeg kjenner som har hatt qtec psu har ryki. og en annen kompis sitt qtec kabinett er i ferd med å dra til psu himmelen :p

Det er kjipt når psu ryker for den drar gjerne med seg noen komponenter ekstra :'(

så sandt som det er skrevet.. hk skulle ha hatt en slags sikring.. da ville skadene ha blitt begrensa..

Lenke til kommentar

Er eier av et Q-tec-kabinett med 350W PSU. Denne fungerte tilfredsstillende i ca et år, men etter det var det stopp. Spontane reboots og freezes, så jeg kjøpte nytt kabinett/psu, og etter det har jeg ikke hatt problemer, så det var helt klart et psu-problem. PSU-en ville rett og slett ikke drive radeon-kortet etter det jeg forstår.

Lenke til kommentar
Nå utaler jeg meg uten å ha testet noen q-tec psuer, men jeg har derrimot testet endel andre av luguber kvalitet.

 

Q-tec PSUer vil nok fungere brillefint intill du presser de litt, 2V på cpu, 3V på minnebrikker ol. Den vil nok ikke å klare å holde de høye spenningene stabile.

 

Jeg og en kamerat lekte oss litt med en xp2500 og en gammel 300W "multicomkabinettsPSU" den fungerte utmerket til vi lekte oss fo mye, da kunne den droppe opp mot 0.4V på cpuen (som forøvrig kjørte på 2,1V etter litt herjing)

Får man feil som disse posterene har skrevet vet man

hvor man skal feilsøke (eller hva man skal bytte) .

 

Ingenting er bedre enn erfaringer fra brukere...

http://www.computing.net/cpus/wwwboard/forum/9692.html

Lenke til kommentar

Alt du har hørt om Q-TEC er sant! :devil:

 

Men heilt seriøst, det er en dritt PSU eg har fått meg. En jalla-gullfarga boks med dual fan og "450" watt. Ingen on/off-knapp, den bråker, er ustabil. Fint er det at den ikkje har meir enn en xp2000+, gf2 og en liten seagate å syssle med. Den hadde sikkert ikkje klart meir. Den skal ut så fort som foreldra mine blir gal av bråket (Det er altså ikkje min pc vi snakker om, for eg heiv den ut like fort som den kom inn)

Endret av brukernamn
Lenke til kommentar

Hev ut min Q-tec psu i dag, en 400W (:nei:) gold. Har slitt en stund med at maskinen bare fryser totalt. Fant synderen når jeg sjekka BIOS, det viste seg at det bare var 3,05v på 3,33v railen.

 

PSU'en var riktignok moddet med en noisekiller, da den bråkte som et helv... som ny. Nå har jeg fått meg en Forton/Source som er nesten lydløs, med stabile spenninger. Kostet bare 450kr på Microplex.

Lenke til kommentar

Min erfaring med Q-Tec er at enten fungerer de (gjerne i kortere eller lengre tid, alt etter dagsformen...), eller så fungerer de ikke. Etter å ha bygd en god del PCer med disse PSUene valgte jeg rett og slett å ikke levere dem lenger, da det ble for mye pes med retur etterhvert som de røk.

 

Men som i alle tilfeller finnes det unntak som bekrefter regelen. Naboen kjøpte en av de aller billigste kabinettene fra Q-Tec og kjører en AMD XP 2500+ med 1GB minne, to disker, DVD brenner og et 256MB 9800 kort, og denne har nå kjørt stabilt i snart ti måneder. I samme leveransen kom det to like kabinetter, og begge disse måtte sendes tilbake med en gang.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...