Arvid Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hei Leste et sted at hvis man flasher et Geforce FX 5900Ultra kort med 5950Ultra bios så går temperaturen på gpu'n ned. Er det noen som vet hvilken bios jeg bør velge og hvilket program som er bra? Har et Asus Geforce FX 5900Ultra 256MB. Arvid Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 HeiLeste et sted at hvis man flasher et Geforce FX 5900Ultra kort med 5950Ultra bios så går temperaturen på gpu'n ned. Er det noen som vet hvilken bios jeg bør velge og hvilket program som er bra? Har et Asus Geforce FX 5900Ultra 256MB. Arvid Eneste som skjer ved flashing er at kortet kjører på klokkefrekvensen til kortet du flashet til! Og kortet bil ikke kaldere av en flash, det blir varmere Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Hei Kortet gikk ned med 10-12 grader etter flashing, så der tok du nok feil. ARVID Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Da er det nok feil med temperaturavlesing på en av de to biosene. Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 HeiKortet gikk ned med 10-12 grader etter flashing, så der tok du nok feil. ARVID For å si det sånn så blir ikke et kort kaldere ved hjelp av klokking Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Vet at gpu blir varmere når en overklokker. Men det er uansett blitt kjøligere enn det var. Har ikke testet med ekstern temp.føler, men jeg kjenner stor forskjell på selve kjøleren. Kan jo ha noe med at spenningen på kortet er endret. ARVID Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Det er nok muligens riktig at tempen din gikk ned etter flashing til 5950. Det gjorde den til meg også, men jeg oppdaget at ytelsen på kortet gikk ned endel. Det samme har skjedd til andre som har gjort denne flashingen også. Jeg får best ytlese ved å kjøre standard bios og klokke kortet til 5950u hastigheter. Lykke til ....... Endret 22. juli 2004 av flashcrw Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Hei Jeg fikk bedre ytelse med 5950 bios enn med klokket standard bios. Leste et annet sted om det samme problemet du hadde. Han byttet til en annen bios og da funket det. Takk for backupen ARVID Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå