Popobawa Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 I tilfelle han plutselig vil spare litt penger, for å kjøpe litt godis f.eks? Noe sånt. Men ja, kanskje han vil se på andre modeller for å se om de duger. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Jeg har tenkt til å gå til anskaffelse av en Acer ferrari 3200, gi meg 3 gode og 3 dårlige argumenter! På forhånd takk 3 gode: - Beste ytelse totalt sett (prosessor, skjermkort, harddisk og minne) - Lavt støynivå/varmeutvikling - Høy kvalitet/bra design 3 dårlige: - Ingen USB-kontakter på høyresiden - Leveres bare med 4200RPM harddisk - Leveres bare med 8-cellers batteri med 65Wh kapasitet Se også dette for mer informasjon: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2492442 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2521966 Jeg har en slik maskin og er kjempefornøyd med både ytelsen og batteritiden Endret 27. juli 2004 av snorreh Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg ba pent om 3 gode og 3 dårlige jeg ikke masse dritt! Det er veldig mange som er misunnelige på denne maskinen og gjør alt de kan for å rakke ned på den Ikke hør på dem, de har ikke peiling på hva de snakker om. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) - Dårlig batteritid kort batteritid dårlig batteri Nei, med skikkelig trimming av batteriet klarte jeg å oppnå en maksimum batteritid på 3 timer og 26 minutter med lett arbeid faktisk og det er slettes ikke dårlig. Maskinen burde likevel blitt levert med et 12-cellers batteri med minst 98Wh kapasitet (som med Acer sine kraftigste Centrino-bærbare) etter min mening, for da hadde batteritiden vært enda bedre (men prisen endel høyere). Med innstillinger for optimal batteritid oppnår jeg følgende: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2521966 Normal bruk (Web, epost, messenger, office, bildebehandling, musikk, osv.): 3 timer og 11 minutter (+/- 5 minutter) Se på DVD'er (LOTR (78% ferdig) m/WMP9 (PDVD5 codecs) og DVDIdle 5.12): 2 timer og 42 minutter (+/- 5 minutter) Spill (Far Cry i 1024x768x32 oppløsning med standard innstillinger): 2 timer og 31 minutter (+/- 5 minutter) Totalt sett så synes jeg derfor at batteritiden er rimelig bra, spesielt med hensyn til den høye ytelsen til den hyggelige prisen 3,1kg Jeg synes maskinen er både tynn og lett, og veier ifølge min badevekt rett i underkant av 3 kg, og enda mindre uten batteri. Den er en skikkelig laptop mao, og ikke noen slepbar hvis du trodde det bråker ved f.eks. spilling ?varm -Varm -Bråker Nei, den hverken bråker eller er varm. Under normalt bruk er den faktisk omtrent helt lydløs. Jeg hører bare harddisken svive hvis jeg legger øret mitt helt inntil maskinen, men det er også alt. Ved normalt bruk så sviver viften ca. 10 sekunder omtrent hvert 30 minutt, samt ved langvarig tungt bruk (f.eks. benchmarking og spilling). Støynivået på den eneste viften i maskinen er så lavt at jeg knapt legger merke til den. Den varmeste komponenten i maskinen er faktisk harddisken tro det eller ei, også etter langvarig tungt bruk. Endret 27. juli 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Filla Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) 3 gode:- Beste ytelse (prosessor, skjermkort, harddisk og minne) - Lavt støynivå/varmeutvikling - Høy kvalitet/bra design 3 dårlige: - Ingen USB-kontakter på høyresiden - Leveres bare med 4200RPM harddisk - Leveres bare med 8-cellers batteri med 65Wh kapasitet Beste ytelse på harddisk, skjermkort, prosessor og minne ? Mente Ferrari hadde M11 (Radeon 9700) som de fleste lapper i denne kategorien har. Minne er vel standard 333. Harddisken, som du selv nevner under både "dårlige" og "gode" er jo 4200 RPM, som ikke er noe særlig. Prosessoren er imidlertid snadder ! Endret 27. juli 2004 av Filla Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Beste ytelse på harddisk, skjermkort, prosessor og minne ? Mente Ferrari hadde M11 (Radeon 9700) som de fleste lapper i denne kategorien har. Minne er vel standard 333. Harddisken, som du selv nevner under både "dårlige" og "gode" er jo 4200 RPM, som ikke er noe særlig. Prosessoren er imidlertid snadder ! Jeg mente beste ytelse totalt sett og ikke hver for seg, rettes opp nå! Maskinen leveres forøvrig også med den beste DVD-brenneren til bærbare, en Panasonic UJ-825 "Superdrive" som tar ALT (DVD±RW/DVD-RAM/CD-RW) og som i tillegg er av slot-in typen Andre pluss er at prosessoren er klar med både NX-bit (virusbeskyttelse) og 64-bit støtte, noe som trolig gjør denne maskinen til det beste kjøpet med tanke på at investeringen vil være mer fremtidsrettet enn alternativene Endret 27. juli 2004 av snorreh Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Mere Off-Topic snakk nå så gir jeg deg en advarsel MrBlueJack Det gjelder andre også. Hold dere til emne og ikke snakk tøv og tull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå