blacktower Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 TEST: Intels nye plattform: LGA 775 I en av Intels største lanseringer noensinne kastes mange gamle standarder ut vinduet. Vi har hatt den nye LGA775-plattformen på testbenken en stund, og her er vår dom. Les artikkelen her Lenke til kommentar
viranth Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Joda ser jo ganske bra ut dette, men problemet er vel at det kanskje er litt forut sin tid? Men det er muligens bevisst at de lanserer dette nå, slik at prisen vil være veldig mye lavere når folk faktisk trenger dette og ser rundt seg etter systemer som har det man "trenger". Lenke til kommentar
morgus Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 kult at intel har fått litt bedre ytelse.... Off Topic: Kommer Extreme Edition til å få 64 bit? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Det som artikkelen ikke gir et svar på er hvorfor ATX- kontakten har fått 4 ekstra "pins"........noen som vet hvorfor? Blir nok ikke en oppgradering hverken på HK eller CPU for mitt Intel- system før Dothan kommer.................... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 I testoppsettet er Athlon 64 3400+ oppført, men den er ikke med i noen av testene. Eller en veldig grundig test! Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Ser at prisen på LGA775 og A64 er ca. den samme, så jeg er litt usikker på hva jeg vil velge til slutt. Bra test! Mangler bare en high end round up av s939, slik at vi kan sammenligne Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Overklokkingssprerren er løst : Man må øke spenningen til chipsettet. I følge tester på nettet kan man da oppnå en FSB på opp mot 260 Mhz. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Velskrevet og utfyllende om Intels nye "baby", meget bra jobba. Regner med vi får en oppfølger når bla. dette med skjermkort får "satt" seg. Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Overklokkingssprerren er løst : Man må øke spenningen til chipsettet. I følge tester på nettet kan man da oppnå en FSB på opp mot 260 Mhz. Er litt meir enn som så. "there is much more to the story than Northbridge voltage." Les her: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2124 Endret 20. juli 2004 av Ggg Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Ggg ja det stemmer, men Hardware.no var tydeligvis ikke klar over dette i det hele tatt. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Intet av dette fra Intel frister meg, synes det er dårlig at de _enda_ ikke har fått ut en 64-bit cpu for desktop markedet. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Ser meget lovende ut. Har nå fått mitt Abit AS8 Socket 775 i865PE med AGP og Dual DDR. Venter på min 2.8ghz CPU Prescott 800mhz fsb 1mb L2 som kommer imorgen. Gleder meg som et barn, men er jo forløpig bare boxedkjøleren som passer? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Sitter med ett Intel i875P og Northwood system nå som jeg er meget fornøyd med! Men hverken LGA 775 eller Prescott frister! AMD sin A64 FX og socket 939 frister SÅ mye mer! Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Overklokkingssprerren er løst : Man må øke spenningen til chipsettet. I følge tester på nettet kan man da oppnå en FSB på opp mot 260 Mhz. Er litt meir enn som så. "there is much more to the story than Northbridge voltage." Les her: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2124 Ja, disse nye brikkesettene fra Intel er tydeligvis ikke designet for å være særlig overklokkingsvennlige i det hele tatt. Mangel på PCI/PCI-Express lås er eksempel på det, og er et problem selv ikke ASUS, GigaByte eller ABIT har funnet løsninger på såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Det som artikkelen ikke gir et svar på er hvorfor ATX- kontakten har fått 4 ekstra "pins"........noen som vet hvorfor? Ville tro at det er de fire som nå kobles like ved prosesoren Men, kommer det og bli mulig og sette btx hk inn i atx kabinetter? Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Ja, disse nye brikkesettene fra Intel er tydeligvis ikke designet for å være særlig overklokkingsvennlige i det hele tatt. Mangel på PCI/PCI-Express lås er eksempel på det, og er et problem selv ikke ASUS, GigaByte eller ABIT har funnet løsninger på såvidt jeg vet. Tar ofte litt tid å få orden på ny teknologi. Gjekk ei stund før det kom agp-lock og. Det er ein del vesentlige endringar her. Eg vil ikkje sei at korta er dårlige å overklokka med heller, anandtech klarte 258, [H] klarte 255 og tomshardware klarte 280. Husk på at det var mykje problem med overklokking på 875 i starten og (msi t.d.). At det er litt rusk i forbindelse med ny teknologi er heilt vanlig. Leeding edge blir ofte Bleeding edge. Enten det er Intel eller AMD. Lenke til kommentar
mar Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Overklokkingssprerren er løst : Man må øke spenningen til chipsettet. I følge tester på nettet kan man da oppnå en FSB på opp mot 260 Mhz. Er litt meir enn som så. "there is much more to the story than Northbridge voltage." Les her: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2124 Ja, disse nye brikkesettene fra Intel er tydeligvis ikke designet for å være særlig overklokkingsvennlige i det hele tatt. Mangel på PCI/PCI-Express lås er eksempel på det, og er et problem selv ikke ASUS, GigaByte eller ABIT har funnet løsninger på såvidt jeg vet. Problemet er "løst". Ratio kan settes ved boot. Både Asus og Abit har en slik løsning. Abit sliter fremdeles litt med noen små ting, mens Asus ser ut til å ha løst de fleste problemene. [H] leker med Prescott og LGA775 HK mye info fra AnandTech Samme linken som Ggg hadde med (Snorreh orket sikkert ikke lese den). Endret 20. juli 2004 av mar Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Bra! Dere skriver i artikkelen at brikkesettene støtter maks PCI-E x20 og at alle kombinasjoner av dette er mulig. Vil det si at et hk med et av disse brikkesettene vil kunne ha to PCIe x16 slotter? Har ikke hørt noe så langt... Og en annen ting: Hvor blir det av kort til PCI x1: lydkort, nettverkskort multimediakort.... osv? Går sikkert en evighet før alt av det gamle PCI-greiene er helt borte fra nye hovedkort. Tror dagens hk ennå sitter med ISA-bussen, skammelig Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 bra test, oversiktlig og fin Liker godt de nye grafene! Men; at max PciExpress = 20x, vil vel si at man kan lage kombinasjoner innenfor en maximum av 20x, dvs: 1x 16x, + 4x 1x; 1x 16x, 2x 2x. (?) Også kjølerern; mente at jeg leste på tomshardware at de mente boxed-kjøleren var elendig; men har det kommet en ny type kjøler etter deres test eller?... Hvor høy var forresten tempen på CPUen dere testet? (har jeg oversett noe her? ) til slutt: kommer dere til å komme med en ny test der dere går grundigere inn på lyden, og "matrix"-saken? Ellers som sagt en kjempegod test! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Likte den referansekjøleren MEGET godt, tenk å kunne feste en kjøler uten at man svetter smådjevler av frykt for å ødelegge både CPU og hovedkort (jf. Athlon XP). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå