Gå til innhold

LED-kontrolleren min er endelig ferdig!


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-05-03 20:28, KreAture skrev:

Du har visst ikke fulgt serlig mye med du.


Det er ikke ett løpelys. Hele poenget var at ett løpelys er kjedelig. Jeg laget ett som har 12 mønstre og en egen modus hvor det analyserer disk-blinkingen og viser en prosent-bar over aktiviteten.

I tillegg er koden skrevet modulær slik at den lett utvides med nye mønstre.


En ting til som gjør koden større er at chip'en har side-addressering av programminnet. Dette gjør lange hopp vanskeligere da de må klargjøres før man hopper, ellers hopper man til feil sted. Dette uvider automatisk alle 1-kommando hopp til 3-4 linjer minimum.


 

...bare hvis man hopper til en annen side.

 

Skal vedde på at jeg kunne laget løpelyset ditt med ikke mer enn 200 linjer, dvs. hvis jeg hadde giddet å lage sånne nybegynnergreier...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig.

 

Det blir fort dyrt når man vil bruke komponenter man ikke har for hånden.

 

I masseproduksjon kunne designet mitt vært produsert for ca 50 kr kortet. Problemet er at da måtte man lage 5000 eller flere kort. Hadde det vært ett marked for dette hadde jeg gjort det.

 

Dette er uansett bare for gøy. Akkurat som Peltier-regulatoren jeg designet tidligere. (Regulerte en peltiers kald-side til å matche med romtemperaturen +/- 0.5 grader uansett effekt på objektet den skulle kjøle. Innenfor arbeidsomerådet til peltieren selvsagt... Eliminerte kondensproblemet og lot kjølesystemet jobbe mer effektivt.)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-04 04:12, KreAture skrev:


Dette er uansett bare for gøy. Akkurat som Peltier-regulatoren jeg designet tidligere. (Regulerte en peltiers kald-side til å matche med romtemperaturen +/- 0.5 grader uansett effekt på objektet den skulle kjøle. Innenfor arbeidsomerådet til peltieren selvsagt... Eliminerte kondensproblemet og lot kjølesystemet jobbe mer effektivt.)



 

har du bilder eller noe ner info om dette hørtes bra ut hvis man liksom at man ikke trenger å ha smurt omtrendt hele hk med silikon for at det ikke skal kondensere.. har du ei sie om dette?

Lenke til kommentar

Det var derfor jeg laget regulatoren.

 

Jeg ville se om jeg kunne lage ett kjølesystem som jobbet med en høyere temp og svakere vifte.

 

Føste utgave av regulatoren var litt "jumpy" men den funket. Har tenkt jeg skulle forbedre den til sommeren. Vet hva jeg skal endre på så...

 

Kommer nok til å lage en guide til den.

Lenke til kommentar

Dette så jo ganske kult ut...

Når jeg gikk VKII elektronikk lagde jeg og en i klassen min noe lignende ... var en PIC vi bruke da også, men tror vi bruke basic som programering-språk. Da lagde vi en Juledeorasjon som vi hengte opp i vinduet. Den besto av 16 CD'er og 16 lys-dioder. i et 4x4-formasjon, og det blinket i forsjellige måter, "løping", blinking, og annet... Var arti så lenge det varte... Lysdiodene og CD-platene (som foresten var feilbrente CD'er fra den 4x-brennern som sto i lærer-pc'n, møkkabrenner :smile: var bare festa med teip, og samme med ledningene, så ute i februar så det ganske skrøplig ut...

 

Vurderer nesten å blåse støvet av de gode gamsle Pascal-kunnskapene, og lage noe styr fra paralell-porten eller.no...

 

 

Foresten, program 09 burde "fade" ut på samme måte som den "fader" inn... ruller inn, whatever...

 

[ Denne Melding var redigert av: Thargoth på 2002-05-05 11:30 ]

Lenke til kommentar

Hmm, du har ett poeng der Targoth.

Jeg skal se på det.

 

(Blir vel nesten ett nytt pattern men, siden det er modulbasert kan jeg få den til å gjenbruke koden...)

 

Forresten: Det er klart jeg vil måtte hoppe langt kingkong, når målet er å fylle chip'en med så mange patterns som mulig. Spiller ingen rolle om man kan skrive det på 100 linjer, jeg skal bruke alle 1024 uansett og da må jeg håndtere denne pagingen uansett.

Lenke til kommentar

Quote:


Thargoth skrev (2002-05-05 11:29):


...Når jeg gikk VKII elektronikk...


 

Har ikke hørt om noe VKII elektronikk...

Kan være meg som er litt trøtt men jeg mener at du mener VK1 elektronikk.

Eller kanskje du mener service elektronikker.

Vell jeg vet ikke jeg :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...