Gå til innhold

Hvor mye har AGP hastighet og si for grafikken

harly

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som kan svare meg på følgende. Vurderer å kjøpe et nytt skjermkort i geforce 6800 serien (AGP 8X). men hovedkortet mitt har bare AGP 4X hastighet. Det gamle skjermkortet mitt er et Geforce 4 4600 TI. Hvor mye har AGP hastigheten å si for grafikkytelsen? Bør jeg kjøpe nytt hovedkort og? Har forresten en P4 2,53 mhz prosessor og et MSI hovedkort basert på 845E brikkesett og 512 mb ram (kommer nok til å investere i mer ram).

Tenker spesielt på ytelsen for kommende spill som half life 2 og doom 3.

Håper på gode tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ihvertfall merke bedre ytelse hvis du setter inn 512MB mer minne, iforhold til om du bytter hovedkort.

8x AGP versus 4x AGP merker du bare forskjell paa dersom du kjoerer benchmarking.

Huffda - 666 innlegg...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er noen som kan svare meg på følgende. Vurderer å kjøpe et nytt skjermkort i geforce 6800 serien (AGP 8X). men hovedkortet mitt har bare AGP 4X hastighet. Det gamle skjermkortet mitt er et Geforce 4 4600 TI. Hvor mye har AGP hastigheten å si for grafikkytelsen? Bør jeg kjøpe nytt hovedkort og? Har forresten en P4 2,53 mhz prosessor og et MSI hovedkort basert på 845E brikkesett og 512 mb ram (kommer nok til å investere i mer ram).

Tenker spesielt på ytelsen for kommende spill som half life 2 og doom 3.

Håper på gode tips

Ingen forskjell. Doom 3 hrdware guide som var i PC Gamer sier de også at det er null forskjell på PCI-Express og AGP, man vil ikke få noen forbedring ved å ha PCI-E.

Forskjellen på 4x og 8x AGP er også minimal, kanskje 2-3% om det i det hele tatt er så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...