Gå til innhold

Hva er dette? - Minne til hva?

petterg

Anbefalte innlegg

Så igjennom esken med små deler (ram og cpu) og fant denne brikka: corsairchip.jpg

Det minner veldig om en eller annen form for ram, men jeg finner ingen steder hvor den passer. Mest sansynlig er den plukket av en eldre PC, men kan hende den kommer fra en gammel G3 mac. Så igjennom mac'en, men fant ingen steder den passet. (Alle IC'ne og teksten er på samme side, avbildet.)

Noen forslag til hva det er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den passer ikke i bx/lx hovedkort (beregnet på pc100/66 ram). Passer heller ikke på pentium mmx hk eller 486 hk.

G3 mac bruker PC100 eller PC133 ram - er ikke sikker, så der passer den heller ikke. Mac'n har noen ekstra slotter som ser ut som kan bruke samme ram som laptopene, men det passer heller ikke til denne brikke. Det passer heller ikke i slotten på videokortet....

Flash Simm er et veldig godt forslag. Den er i hvertfall 80pin. Men jeg har da aldri åpna Cisco routeren! Mye tyder på at den er 256MB. Hva skal en router med så mye minne?

Har den noe annet bruksområde? Kan jeg bruke den til noe nyttig?

Edit: leif

Endret av petterg
Lenke til kommentar

Fra hva jeg kan se er det en gammel cache modul, vanlig på gamle hovedkort opp til pentium klasse. Stammer fra den tida da man kunne oppgradere cache på hovedkortet. fantes på 486 og Pentium I. Antakelig på svimlende 256 K! Tror faktisk jeg har en maken eller tre liggende et sted hvis jeg ikke har kasta dem sammen med et par hovedkort.

Kan vel med hånden på hjertet si at den der kan du bruke til pynt, og ikke så mye annet.

Kan selvsagt hende den kommer fra en cisco router, men jeg tviler.

Howard

:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...