Gå til innhold

Amd athlon eller Intel Pentium?

Ketchup?

Anbefalte innlegg

okey, jeg og en kompis krangler, og han sier at Intel Pentium eier seg best til alt.. mest spilling. Jeg sier amd athlon er best. Detta er ikke en populæritets konkurangse, vil bare ha FAKTA ikke meninger.

hvem er best?

Amd eller Pentium?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
okey, jeg og en kompis krangler, og han sier at Intel Pentium eier seg best til alt.. mest spilling. Jeg sier amd athlon er best. Detta er ikke en populæritets konkurangse, vil bare ha FAKTA ikke meninger.

hvem er best?

Amd eller Pentium?

Spill: AMD

Videoredigering og andre krevende operasjoner: Intel men også AMD med doble minnekanaler, da basetr på Socket 939 og 940 :)

Lenke til kommentar

hvem er best?

Amd eller Pentium?

Spill: AMD

Videoredigering og andre krevende operasjoner: Intel men også AMD med doble minnekanaler, da basetr på Socket 939 og 940 :)

Da jeg kjøpte Pentium 4 var det for spilling og overklokking, og tar jeg en CPU test på min XP2500 VS 2.6 GHZ (800FSB) så fungerer de ca likt i spill.

Eneste er vel AMD64 som hevder seg litt over de beste P4 CPU`ene når det gjelder spilling. Bortsett fra det finnes det vel fortsatt ikke noe fasittsvar :)

For min del er bare det med at AMD er bedre til spill en myte.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Valgte selv Intel P4 NW av den enkle grunn at de utvikler mer varme. Jeg var redd for at kjøleren skulle dette av eller noe og brenne både CPU og hovedkort. Og så hadde jeg hørt at Intel sine prosessorer krevde mye mindre kjølere. Dette viste seg å være feil. Kjølerne er like store. Angrer idag, skulle valgt AMD istedenfor. Billigere og bedre til spill.

Lenke til kommentar

Ferrari eller Jeep?

Kommer an på hva du bruker den til..

I spill har AMD64 et overtak på P4, hvorfor husker jeg ikke i farta..

Til videoredigering eller andre krevende oppgaver, som krever en del ressurser er P4 best, på grunn av doble minnekanaler og høy busshastighet på prosessoren.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen fancye tall eller målinger. men har bygde en del PC er de siste årene. Jobber som fotograf og mye videoredigering. Har bygd både AMD og P4. Du skal jobbe med ganske store filer før du ser forskjell, men i løpet av en ukes tid, har du nok spart inn en del ventetid på P4. Forskjellen vi har merket , er at med Pentium er det ikke så mye stopp, og DET er viktigs for oss.

Så om du ikke MÅ ha P4, så la lommeboka bestemme. Mener nå jeg da.

Lenke til kommentar

Der er stor forskjell mellom AMD Athlon 64 og AMD Athlon XP. XP er på vei ut av markedet, og vi vil nok ikke se noen nye XP cpuer for socket A.

Det som er hovedforskjellene er at 64-en støtter SSE2, har integrert minnekontroller og kan "kjøres i 64-bit mode". 64-bit er ikke noe man vil ha nytt på noen måneder enda da vi enda venter påMS til å få Windows XP 64 ut døra. Etterhvert som programmer blir kompilert for 64-bit så vil man se en grei ytelsesøkning. Se denne artikkelen hos Anand

Linux 64-bit vs 32-bit benchmarks

Ellers så yter P4 og AMD 64 ganske likt i 32-bit mode. Etter hva jeg har sett så yter AMD 64 bedre i programmer <jeg> bruker, men det finnes noen programmer hvor P4 kommer ut på toppen - dette er ofte programmer som utnytter både SSE2 og Hyperthreading.

Til hjemmebruk vil jeg vanligvis anbefale AMD og A64. Hvis du har et veldig lavt budsjett så får du nok mer for penga med XP og socket A fremdeles dog.

Når AMD er like bra eller bedre går jeg for dem siden de er vår forsikring mot at Intel tar for høye priser. Konkurranse er bra.

Sjekk selv:

Prescott review

Socket 939 review

Hvis man ønsker å oce så er P4 endel mer villig.

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar

Beklager å måtte gjøre dette men finn dere noen tester hos hardware.no, eller andre nettsider som tester hardware og les testene mellom AMD og Intel og dere vil se det som kanskje de fleste har oppdaget..det er lite..

Threaden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...