Neo_mandal Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail eller PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail skiller ca. 100kr på komplett.no Sapphire billigst. jeg tar ingen hensyn til retail eller ikke. er bare opptatt av kvalitet på kortet. Takker for veldig kjappe svar. legger inn besitlling ikveld. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Har vel ingenting å si vist det bare er kvaliteten/ytelsen på selve kortet du er ute etter.....?? Lenke til kommentar
Rexen Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Av disse to tror jeg PowerColor sitt er best, men det er VELDIG liten forskjell. Men jeg tror MSI sitt 9800pro kort fra Ps-data er enda bedre. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 MSI, hører ikke bra ut i mine ører. hehe Microsoft er ikke helt favoritten min Hva er egentlig forskjell på de forskjellige merkene.. Lenke til kommentar
Rexen Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Hva har MSI med Microsoft å gjøre? MSI kortet har XT-kjerne, + at det ble kåret til det beste 9800pro kortet av en eller annen overklokkings side. De hadde en test hvor de kunne overklokke det enda bedre enn et XT-kort, med standard-kjøleren. Og det koster like mye som et hvilket som helst annet 9800pro kort. Les denne topicen: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=266631&st=0 Les denne reviewen: http://www.overclockers.co.nz/ocnz/review....000r9800pro0105 Endret 19. juli 2004 av Rexen Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Da går jeg for Msi. men en siste ting jeg lurer på. Trenger jeg en ekstra strømforsyning? Har "power" kabler ledig, som ikke brukes. kan eventuellt koble av strømmen til Floppy disken som aldri har vært brukt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Powercolor og Sapphire har stort sett helt identiske kort nå. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Da går jeg for Msi. men en siste ting jeg lurer på. Trenger jeg en ekstra strømforsyning? Har "power" kabler ledig, som ikke brukes. kan eventuellt koble av strømmen til Floppy disken som aldri har vært brukt. Det kommer an på hvilken strømforsyning du har. Har du stor strømforsyning og ledige kontakter så skulle vel alt være i skjønneste orden. Floppy disken bruker vel en annen type kontakt. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Powercolor klokker minnet sitt 5MHz høyere enn Sapphire, så du får marginalt bedre ytelse. Har Sapphire 9800 PRO selv, og er meget fornøyd med det. Eneste er at minnebrikkene ikke har heat-sinks, men det har vel ikke Powercolor sitt heller? Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Strømforsyningen er på 300W. Msi hørtes bra ut i henhold til den reviewen.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Powercolor klokker minnet sitt 5MHz høyere enn Sapphire, så du får marginalt bedre ytelse. Gjør de? En kompis av meg har powercolor kortet, og der kjører minnet på 337.5 Mhz, noe som mitt Sapphire kort også gjør Uansett, så er sapphire høykvalitetskort, og meget trygge kjøp. Men det har jo også powercolor blitt etterhvert som de fikk bukt med vifteproblemene sine, så jeg vet ikke hvilket jeg vil anbefale Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Stemmer det Var etter å ha flashet kortene til XT vi fant ut at Powercolor la seg 5MHz høyere, ikke på pro kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå