Wammis Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg har en del filmer og serier som er mpeg og avi filer, og disse åpnes i windows media player når jeg dobbeltklikker på dem. De fleste av filene funker ikke i windows media player bl.a pga codecene jeg har, og derfor må jeg høyre klikke på filen og ta åpne i divx player for at det skal funke. Det jeg lurer på er om det er mulig å gjøre sånn at alle video filer jeg har, automatisk åpnes i divx player når jeg dobbeltklikker på dem. Altså skifte sånn at alle video-filene blir divx-filer istedenfor windows media player-filer.... -doof Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Velg egenskaper på filene. Nesten helt oppe står det "Åpnes i:". Her velger du "endre", og velger da at filene skal åpnes i det programmet du måtte ønske. Lenke til kommentar
Wammis Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Ja, det har jeg sett. Men det er vel kun for å forandre på en fil eller? Det jeg er ute etter er en måte å forandre alle video-filene jeg har og alle framtidige video-filer... Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Skjønner hva du mener, men når jeg f. eks. velger egenskaper på en .avi fil og endrer hilket program den skal spilles i, så skjer den endringen på alle .avi filer jeg har på pc'en, og ikke bare den ene filen..... Skjer ikke dette hos deg? I så fall, så ville det være rart..... Lenke til kommentar
Wammis Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Nei, hos meg forandres det bare på den ene filen. Lenke til kommentar
Wammis Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Finnes det ingen annen måte å endre det på? F.eks i divx setup? Det må jo være en måte å sette divx som default videofil-avspiller... Endret 20. juli 2004 av Wammis Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Høyreklikk fil-->Åpne i-->DivX Player-->Alltid bruk dette prog....... Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 "Velg egenskaper på filene. Nesten helt oppe står det "Åpnes i:". Her velger du "endre", og velger da at filene skal åpnes i det programmet du måtte ønske." velg så at du skal bruke dette i alle filer. tror det funker. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 verktøy-->mappealternativer-->filtyper-->du velger type fil feks avi el mpg--> endre-->så setter du hvilket program Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå