Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med internetthastighet.

Anbefalte innlegg

Hei kjekke, søte mennesker.

Jeg har NGT Bravo (1200/384 tror jeg?) og sliter litt med hastigheten..

Saken er den at jeg slet med det samme tidligere, jeg prøvde da å installere nettverkskortet på nytt hvor jeg da ikke fikk internett igjen ved reinstall.

Formaterte og hadde fortsatt ikke internett her, etter prat med support fikk jeg tilsendt ny router.. I mellomtiden var jeg hos pappa som har samme abonnementet bare et hakk bedre(charlie). Der funket alt, fikk hastigheten vi betalte for og alt.

Jeg kom hjem til byen igjen nå(oslo) og kobla opp rigen og aktiverte ruteren..

Først trodde jeg jeg slet med samme probet da jeg var uten nett(DSL sync bare blinka), men akkurat da jeg skulle til å resette routeren lyste den og jeg fikk nett..

Problemet er bare det at jeg får 1084 kbit i DL-speed og 53kbit i upload på dinside sin test.. fikk også 1084-something på itavisen sin test.. Det som er rart er at det virker som upload nesten er låst fordi jeg får 53 kbit nesten hver eneste gang jeg tar testen.. Jeg formaterte med tanke på at noen netlimiter-settings fucka opp, men jeg har jo kjørt formatering og sittet med PCen på et annet abbonnement hvor alt funket..

Så det jeg da lurer på er om de rett og slett har satt ned min hastighet ved en feil, om noe av mitt utstyr kan forårsake feilen eller hva jeg kan gjøre for å sjekke? Fikk forresten helt ny pakke med splitter, ruter nye kabler og alt.. Så det burde vel ikke være noe av det? kos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok ikke gjort noe galt, ihvertfall ikke som jeg kan komme på nå. Men likevel, det første jeg ville prøvd ville vært å tilkalle produsenten snarest å true med søksmål. Da skal dem nok komme og ordne problemet ditt nokså fort. Hehe. Mvh Christer Strøm.

Lenke til kommentar

Har testet ved å laste opp div. bildefiler til home.no-nettstedet.

I tillegg merker jeg det godt ved at websider tar lengre tid enn vanlig å laste pga dl blir choka av lave uploaden(tror jeg :p )

Har sendt en mail via kontaktskjemaet til ngt, ringer de i morgen. Ikke at jeg tror de vet noe nå.

Lenke til kommentar

lasta ned en fil fra itavisen nå.. den lå stabilt på 130 kb/s som er vel det jeg burde dra? skal teste å uploade ting igjen nå.

Noen helt elementære ting jeg kan teste?

flash.gif

Endret av Npt
Lenke til kommentar

Ringte NGT nå.

Snakket der med en fyr som sa at han måtte legge inn en "spesifisert feilmelding".

Han sa at det måtte være noe feil i sentralen. Bl.a nevnte han "det kan være spenning og slike ting"(les: åssen i helvete kan spenningen forårsake at jeg bare får 64 kbit ut?) I såfall burde det og gå utover mange andre enn meg?

Jeg spurte når dette ville bli fikset og han sa at enten i løpet av morgendagen eller på fredag.

Om det ikke er fikset iløpet av fredag bytter jeg leverandør iom at jeg ikke har bindingstid lengre.. For noe dritt, ikke klarer de å fikse det heller. Selv om jeg har ringt 4 ganger nå.

Lenke til kommentar
Ringte NGT nå.

Snakket der med en fyr som sa at han måtte legge inn en "spesifisert feilmelding".

Han sa at det måtte være noe feil i sentralen. Bl.a nevnte han "det kan være spenning og slike ting"(les: åssen i helvete kan spenningen forårsake at jeg bare får 64 kbit ut?) I såfall burde det og gå utover mange andre enn meg?

Jeg spurte når dette ville bli fikset og han sa at enten i løpet av morgendagen eller på fredag.

Om det ikke er fikset iløpet av fredag bytter jeg leverandør iom at jeg ikke har bindingstid lengre.. For noe dritt, ikke klarer de å fikse det heller. Selv om jeg har ringt 4 ganger nå.

Det der kan skyldes signaltap/støy på linjen også. Det med tanke på at det går utover både opp og nedlastningshastigheten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...