Gå til innhold

Får ikke 3DMark03 poeng til å stemme?

Anbefalte innlegg

Har specs som vist under. Kjører 3DMark03 og får en score på 5449!?

Oppgraderer BIOS får deretter 5434. Driver Cleaner + siste catalyst driver og ender opp med 5447. Får ikke dette helt til å rime!? Har fulgt mange tips fra andre forum uten noe hell som dere kan se..... Er dette noe lav score eller er det ok!??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et 9800XT på ditt system skal vel greie ca 6200 eller noe sånt.

så ja, dette var rart.

Formatering pleier å løse det meste, enten det er det ene eller det andre. dessuten er det deilig med en fresh install av Windows ;)

Men du har ikke rotet med klokkefrekvensene? Stilt de ned i et uaktsomt øyeblikk? Kjører du med AA/AF, smoothvision eller noe? Har du chipset drivere og alt?

Eneste jeg kan komme på i farta..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du skal med de 3dmark poengene jeg ass, greit nok, når jeg kjøper en nytt 3dkort tar jeg en sjekk for å se hvor fin det er, men hvis jeg får 100 eller 1000000 poeng mindre eller mer en en annen en så bryr det meg mitt i **** for å si det mildt. Du klarer helt sikkert å kjøre doom 3 og HL2 på 1024 oppløsning. Så vær fornøyd med det du har kammerat, hvis ikke kan jeg godt ta kortet ditt hvis du er så misfornøyd med det! :D

Lenke til kommentar

Problemet ligger i det faktum at noe mest sannsynlig er galt!? 3DMark03 betyr forsåvidt ingenting annet enn en sammenligning med andre som har samme system, for å se om jeg får tilnærmet lik poengsum.

Hadde jeg ikke hatt den laggingen på mitt system som jeg har, så hadde jeg heller ikke startet hverken 3DMark eller denne tråden. Feilen trenger ikke ligge noe annet sted enn en liten innstilling i BIOS e.l. Jeg vet ikke! Men hvilket bedre sted å be om gode råd da?? :cool:

Lenke til kommentar
Har du lagt inn de siste chipsett driverne?
Hvis du lar Windows legge inn disse driverne automatisk ved en nyinstallasjon, vil ikke dette i de fleste tilfeller fungere optimalt.
Jeg fikk en enorm forskjell i 3Dmark når jeg lastet ned driverne fra chipsett-produsenten. ;) Endret av flashcrw
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva du skal med de 3dmark poengene jeg ass, greit nok, når jeg kjøper en nytt 3dkort tar jeg en sjekk for å se hvor fin det er, men hvis jeg får 100 eller 1000000 poeng mindre eller mer en en annen en så bryr det meg mitt i **** for å si det mildt. Du klarer helt sikkert å kjøre doom 3 og HL2 på 1024 oppløsning. Så vær fornøyd med det du har kammerat, hvis ikke kan jeg godt ta kortet ditt hvis du er så misfornøyd med det! :D

Når han kjøper et dyrt skjermkort som ATI 9800 XT vil han selfølgelig ha ytelse som tilsvarer summen han har betalt!! Ellers kunne han jo kjøpt et 9800 Pro til 1500,- mindre og likevell ha samme ytelse som han nå har med XT kortet..

Tenk litt før du skriver!

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva du skal med de 3dmark poengene jeg ass, greit nok, når jeg kjøper en nytt 3dkort tar jeg en sjekk for å se hvor fin det er, men hvis jeg får 100 eller 1000000 poeng mindre eller mer en en annen en så bryr det meg mitt i **** for å si det mildt. Du klarer helt sikkert å kjøre doom 3 og HL2 på 1024 oppløsning. Så vær fornøyd med det du har kammerat, hvis ikke kan jeg godt ta kortet ditt hvis du er så misfornøyd med det!  :D

Når han kjøper et dyrt skjermkort som ATI 9800 XT vil han selfølgelig ha ytelse som tilsvarer summen han har betalt!! Ellers kunne han jo kjøpt et 9800 Pro til 1500,- mindre og likevell ha samme ytelse som han nå har med XT kortet..

Skjønner at han vil ha det han har betalt for, men ta heller og prøv et par nye spill, sett opp grafikken osv, skal vedde på du klarer å kjøre far cry ganske pent med de specsa dine, vil heller ha et laggfritt spill som kjører høy oppløsning osv en å hå 10k i 3dmark03 lissom, men det er meg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva du skal med de 3dmark poengene jeg ass, greit nok, når jeg kjøper en nytt 3dkort tar jeg en sjekk for å se hvor fin det er, men hvis jeg får 100 eller 1000000 poeng mindre eller mer en en annen en så bryr det meg mitt i **** for å si det mildt. Du klarer helt sikkert å kjøre doom 3 og HL2 på 1024 oppløsning. Så vær fornøyd med det du har kammerat, hvis ikke kan jeg godt ta kortet ditt hvis du er så misfornøyd med det!  :D

Skjønner at han vil ha det han har betalt for, men ta heller og prøv et par nye spill, sett opp grafikken osv, skal vedde på du klarer å kjøre far cry ganske pent med de specsa dine, vil heller ha et laggfritt spill som kjører høy oppløsning osv en å hå 10k i 3dmark03 lissom, men det er meg! :thumbup:

Men saken er den at viss du får 10000 poeng i 3dmark, så får du mest sannsynlig spille laggfritt i den oppløsningen du vil..!

Det er spill som er testet i 3dmark03 skjønner du! :thumbup:

Lenke til kommentar

Poenget med 3DMark er å sjekke om kortet yter så masse som forventa. Dersom du får 1-2000 for lite, kan dette også vise igjen i form av FPS i spel, men du veit ikkje kva forventa ytelse er, så korleis kan du vite om kortet yter sitt fulle eller ei uten å samanlikne med andre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Kan vel resette BIOS, reinstallere 3d kort drivere og hovedkort.

Da skal alt komme i 'standarmodus'

Når du skal installere drivere så må du alltid slette de gamle, men det veit du vel :p

Lenke til kommentar

Når du skal installere drivere så må du alltid slette de gamle, men det veit du vel :p

Jada... er klar over det. Skal først prøve med en formatering i helgen. Får deretter se hvilke score jeg får på renere installasjon. Fikk noen få poeng dårligere etter bios oppgr. "Sist er ikke nødvendigvis best?" :roll:

Har fått mange gode forslag folkens, takker for det :thumbup:

Men for alldel... fortsett tråden de som har litt å bidra med. Det er ikke sikkert jeg kommer i mål med dette.

Lenke til kommentar

Jada... er klar over det. Skal først prøve med en formatering i helgen. Får deretter se hvilke score jeg får på renere installasjon. Fikk noen få poeng dårligere etter bios oppgr. "Sist er ikke nødvendigvis best?" :roll:

Har fått mange gode forslag folkens, takker for det :thumbup:

Men for alldel... fortsett tråden de som har litt å bidra med. Det er ikke sikkert jeg kommer i mål med dette.

Jeg ville prøvd chipsettdriverne først hvis jeg var deg. Bios oppgr. har sjelden noen stor virkning på ytelsen så lenge maskina booter og alt ser ut til å fungere.

Som jeg har nevnt tidligere så fikk jeg en stor økning ved å legge inn riktige chipsettdrivere, og det var ikke engang på en ren installasjon. Gjør det først, så ser du om det er der problemet ligger.

Lykke til ....... ;)

Lenke til kommentar

Yohoooooo!! :w00t:

La inn VIA's siste chipsettdrivere!! Det gjorde susen!! Samme instillinger som første gang, men nå en score på 6628 i 3DMark03. Laggingen i FS er også borte

Livet er hærlig dere...!? Takk for hjelpen alle mann. :D

Lenke til kommentar
Yohoooooo!! :w00t:

La inn VIA's siste chipsettdrivere!! Det gjorde susen!! Samme instillinger som første gang, men nå en score på 6628 i 3DMark03. Laggingen i FS er også borte

Livet er hærlig dere...!? Takk for hjelpen alle mann. :D

jepp, trodde nok det var der problemet lå.

Lykke til ....... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...