Gå til innhold

Hva er det beste mega-zoom kameraet?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et Panasonic FZ-1 rett under halvannet år nå. Aldri før har jeg hatt et kamera så lenge. Nå begynner knappene å bli litt trege og blitzen har sluttet å virke, den spretter så vidt opp men slår seg ikke på. Ikke det at jeg brukte den noen gang, den var en av tingene jeg mislikte med kameraet.

Uansett lurer jeg nå på å bytte ut kameraet med et nytt. Siden jeg digger optikken og billedstabilisatoren på kameraet ønsker jeg å kjøpe et nytt kamera med superzoom 10-12x og billedstabilisator (optisk eller gyro eller annet? Vet ikke hva som er best).

Jeg vet at FZ-10 har dobbel oppløsning men den har også dobbel størrelse. For meg er det viktigere at kameraet ikke blir for stort og tungt enn både pris og oppløsning.

Tar mange bilder på konserter og innendørs men ønsker også å ta med på fisketur. Skriver ikke ut bilder og når noen går i trykken er det som regel i som småbilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minolta Z3 har blender f/4.5 på full tele mens Canon S1 IS har f/3.1 og Panasonic Fz10 har f/2.8.

Her er jeg redd jeg vil bli skuffet over lysstyrken til Minolta mens jeg vil kunne godta Canon.

Jeg venter nok litt til og ser an om det blir noe av Panasonic FZ3.

Lenke til kommentar
Jeg har vurdert Olympus Cameida C-770 som nå har gått ned i pris. Det er lie og lett men litt dårlig vidvinkel, men jeg holder mest på Panasonic FZ10. Er det foresten noen som har noen erfaringer på på disse alternativene.
vh. olaleik
Lenke til kommentar
Jeg har vurdert Olympus Cameida C-770 som nå har gått ned i pris. Det er lie og lett men litt dårlig vidvinkel, men jeg holder mest på Panasonic FZ10. Er det foresten noen som har noen erfaringer på på disse alternativene.

vh. olaleik

Du finner mine og andres erfaringerr under produktguide, panasonic 3.8 megapixel kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...