Gå til innhold

Ny partisjonering- spill går tregt!

Anbefalte innlegg

Hei! Legger denne posten i denne kategorien pga. at jeg mistenker at det er harddiskene som forårsaker problemene.

Det har seg sånn at jeg for en tid tilbake kjøpte med en ny harddisk, en 80 Gb Maxtor m/8 Mb cache. Hadde fra før av en Fujitsu 30 Gb m/2 Mb cache. Denne funket fint med 3 like partisjoner i FAT32-filformat.

Jeg gadd selvsagt ikke bruke tid på å dele den nye disken i flere partisjoner, og peiset den bare inn som slave og formaterte den til en partisjon i NTFS- filformat.

Dette funket :thumbup:

, men etter å ha laget to like partisjoner på hver av diskene med samme filformatene som ovenfor, har ytelsen i spill blitt svært dårlig. Har testet alle komponentene i SiSoft Sandra 2004 og ingenting er galt. Spill går helt greit, men de lagger svært til tider. Bildet nærmest stopper opp akkurat som om det henger seg opp. Omtrent samme fenomen som man opplever ved svært dårlig lesehastighet på disken.

Benchmarkene viser at datamaskinen burde værer toppers, men det stemmer altså ikke.

Det hører og med til saken at jeg oppgraderet biosen til siste versjon da jeg holdt på med partisjoneringen.

Noen som har forslag til hva som er problemet, ev. hva som kan gjøres for å få fikset det? Jeg kan jo ikke partisjonerere og formatere i all evighet... :no:

Mvh. Øystein

Min maskin:

AMD Athlon XP 2500@3200+

Epox 8RDA+

Twinmos 2x 256 Mb 3200 DDR

Maxtor 80 Gb 8 Mb

Fujitzu 30 Gb 2 Mb

Connect3D Ati 9500 np@ 9700

Bruker nyeste nForce- drivere til hk og nyeste Omegadrivers.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...