Gå til innhold

Skjermkort til doom 3?

Anbefalte innlegg

Funker AMD bedre til ATI en pentium? og Pentium til Nvidia?

niks, har ingenting med saken å gjøre... Det er bare gamle rykter som henger igjen siden den gangen 9700pro hadde problemer på visse AMD plattformer (eller var det Intel?)

Forresten så er AMD produsenten av en prosessor (CPU) og Pentium er navnet på en prosessor fra produsenten Intel :thumbup:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folkens

fant denna bakpå pakka ;) Neida. Men detta er recommended, ikke minumum krav til doom3..

Recommended

Operating System: Windows XP

Processor: Pentium 1.4Ghz Pentium IV or AMD Athlon MHz Processor

Video Card: NVIDIA GeForce 3 or ATI Radeon 8500 or higher

CD-ROM: 4X or Faster

RAM: 512 MB RAM

Vet ikke hvor du har det fra :ermm: Men jeg har sendt deg en mail. Les den og si hva du syntes ;)

Edit: Nei det gikk ikke. Sendte den til hotmailen din men den er jo ikke stor nok til å motta. Har du en større mail jeg kan sende den til? PM meg.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
beste kortet til din pris er uten tvil 6800 nu(2790.-)

kortet har jo mere fillrate og mere ytelse i dx 9 spill enn 9800 xt og fx5950.

fins mange tester som viser dette:

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...cking/page2.asp

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2113&p=1

ps:og nvidia er bedre i open-gl enn ati.

Ja men hvis man kjøper kortet KUN for doom3 sin skyld. Lead programmer i doom3 har tydelig sagt at "the more memory the better". (se min tidligere post om dette) Det skal visst bli veldig merkbar forskjell på 128mb og 256mb på skjermkortet i doom3.

Lenke til kommentar
beste kortet til din pris er uten tvil 6800 nu(2790.-)

kortet har jo mere fillrate og mere ytelse i dx 9 spill enn 9800 xt og fx5950.

fins mange tester som viser dette:

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...cking/page2.asp

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2113&p=1

ps:og nvidia er bedre i open-gl enn ati.

Ja men hvis man kjøper kortet KUN for doom3 sin skyld. Lead programmer i doom3 har tydelig sagt at "the more memory the better". (se min tidligere post om dette) Det skal visst bli veldig merkbar forskjell på 128mb og 256mb på skjermkortet i doom3.

tror du tar feil her,et 6800 nu yter sikkert mere i doom 3 enn fx 5950/9800 xt.

ser at fx5950/9800 xt har 256mb ram men får bare noen få fps mere i 1200x1600 enn 128mb versjonen.tror ikke kortene klarer og ytnytte dette.og ingen av kortene har ytelse til og kjøre i disse oppløsingene.hvis man ikke vil slite med 20-40 fps

hvis du ser på testene av 6800 nu kommer det bedre ut enn 9800 xt/fx5950 selv om kortene har 256mb ram og høyere båndbredde.i 1200x1600 og bruk av AA/AF på er ingen vist og prøve med disse kortene.da må du opp på x800pro/6800 gt for og utnytte dette.

kan hende båndbredde blir litt bedre ytnyttet i 1200x1600 og AA/AF på men ingen av kortene(5950/9800xt) har ytelse nok til og kjøre dette i iallfall(20-30 fps).men 6800 nu har heller ikke nok rask ram til dette.

er 90% sikker på at et 6800nu kort yter bedre i doom 3 enn et 9800 xt/fx 5950 selv om ram er mindre.

fx 5950/9800 xt har ikke nok krefter til og kjøre doom 3 i høy oppløsing eller max detalj og da hjelper det ikke med mere ram.

ps:ble litt rotete skrevet...

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

tror du tar feil her,et 6800 nu yter sikkert mere i doom 3 enn fx 5950/9800 xt.

Jeg påstår jo heller ikke at 5950u kommer til å få flere fps. Jeg stiller bare spørsmålstegn ved hva man ofrer i kvalitet med bare 128mb. Som nevnt tidligere må jo 128mb kort kjøre i "compressed textures". Hva det vil utgjøre vet jo ingen. Og hva som blir forskjellen på PixelShader3 og ikke er jo heller ikke lett å gjette. Men at du kommer til å få flere fps med et 6800 kort er jeg oxo ganske sikker på. Men hva man ofrer i kvalitet med bare 128mb vet jeg ikke :no:

Ps: FPS er ikke alt vet dere

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...