Wim Runar Leite Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg trodde det var like enkelt å lagre filer på et minnekort som å bruke en USB pendrive, men dengang ei. Jeg ville gjerne overføre noen bilder fra min harddisk på PCen til et Canon S45 kamera med Compact Flash minnekort. I min naivitet prøvde jeg en enkel Copy Paste operasjon, men det lot seg ikke gjøre. Har noen erfaringer med dette eventuelt tips om hvordan dette kan gjøres ? Wim Lenke til kommentar
Jove Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Har fått det til med upload-funksjonen i zoombrowser. Men da ble kvaliteten satt ned:( Lenke til kommentar
Daniel-r Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hei! Er ikke sikker, men tror ikke alle kameraer kan brukes som ekstern harddisk. Har eit kamera som kan brukes som det: Sony DSC-V1. Der kan du kopiere eit bilde og lime det inn på minnekortet. Det er veldig praktisk! Men det hjelper jo deg nokså lite da......... Kan desverre ikke hjelpe mer enn det. Helsing Daniel Lenke til kommentar
Wim Runar Leite Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Forespørsler til Canon Europe (som faktisk svarer på et par dager !) viser at man kun kan uploade bilder tatt med Canon kamera til minnebrikke i et Canon kamera. Imidlertid viser det seg at med et annet kamera i huset - Nikon Coolpix 3100 - også med CF kort; kan man lagre hvilken som helst fil på, så da får jeg bruke det kameraet som en pen drive. Fint å bruke nå man f.eks skal kopiere bilder til et kort for å få proffe forstørrelser på papir i en fotobutikk !! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Fint å bruke nå man f.eks skal kopiere bilder til et kort for å få proffe forstørrelser på papir i en fotobutikk !! Hvorfor ikke brenne de på en CD i stedet? Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Jeg trodde det var like enkelt å lagre filer på et minnekort som å bruke en USB pendrive, men dengang ei. Jeg ville gjerne overføre noen bilder fra min harddisk på PCen til et Canon S45 kamera med Compact Flash minnekort. I min naivitet prøvde jeg en enkel Copy Paste operasjon, men det lot seg ikke gjøre. Har noen erfaringer med dette eventuelt tips om hvordan dette kan gjøres ? Wim denne copy paste-en funker fett på mitt olympus mju410 og funka fett på det gamle olympus camedia c220zoom , men så var jo olympus pionerer med denne firts chlass storing eller hva det heter da. Edit: det bruker forresten xd-kort Endret 31. juli 2004 av kristoffer1989 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 eventuellt så kan man bruke en minnekort-leser for usb(eller annet). disse er både kjappere og mer praktiske en å bruke kabelen. de fleste nye maskiner(stasjonære) kommer med innebygde kortlesere i stede for diskettstasjon, og de bærbare er ikke langt unna. dessuten, om du ikke allerede har minnekortleser bør man kjøpe seg det i dag! og ikke glem å kjøpe en som kan lese flere, 7-in-1 eller 9-in-1 lesere leser de fleste typene. tross alt, skal man bruke kameraet som harddisk må man alltid ha med usb kabel og drivere... og eg synes det er mer tungvindt enn å bare bruke minnebrikka... Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Nikon-power sier jeg bare Funker fett på min CP3700. Et av hovedkriteriene mine når jeg kjøpte var at den skulle funke som en mass storage device. Oppføre seg som en disk uten å måtte installere drivere på pc'er med nyere OS. MEGET praktisk når man er på reise, USB kabelen fikk plass i kameraveska, herlig å alltid ha den for hånden... Endret 31. juli 2004 av Audiophil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå