Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Like før Pacific Blue gikk på luften for noen sekunder siden, sa en kamerat av meg at han ikke likte det programmet. Som den kverulerende personen jeg er, understrekte jeg at det ikke er verken et show eller et program, men en serie. Dette fikk meg til å lure hva dere definerer de forskjellige ting som; sitcom, show, serie osv. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 En måte å forklare dette på er ved å komme med eksempler: Serie: Pacific Blue, X-files o.l Show: Standup, revy o.l Program: FBI Files, American Chopper o.l Sitcom: Situasjonskomedie - Karl & Co, Mot i Brøstet o.l Kan hende jeg er på bærtur nå, men dette er i allefall slik jeg ser på det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Personlig ser eg på alle som eit program. Men å kalle Nyhetene for sitcom og God Morgen Norge eit show blir vel litt feil Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Når jeg snakker sier jeg f.eks. show og program om ting som ikke er det, bare fordi det er sånn jeg sier det, men bruker de "riktige" betegnelsene sånn ellers i dagliglivet og andre ganger også... Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg vil si alt som sendes på TV går under kategorien 'program' (Bortsett fra filmer). På radio også, for den saks skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå