Gå til innhold

Barebone vs Xbox?

Anbefalte innlegg

Jeg er kanskje litt ute å kjøre her og trenger noen råd. Jeg går med planer om å kjøpe en barebone pc til stuebruk. Tenker da først og fremst på å bruke den til mp3/musikk, dvd, laste ned filmer, surfe på nett etc. Skal ikke bruke den som spillmaskin. Fikk da et "godt" tips fra en som sa: hvorfor i huleste kjøper du ikke en Xbox? den kan jo gjøre alt det du trenger og litt til! og til en langt rimeligere penge!

Kan noen hjelpe meg litt her?? jeg har ikke peil, men kan man gjøre dette like enkelt med en Xbox? :blush:

Dersom jeg kjøper en barebone, er det noen som har et tips om en STILLEGÅENDE og brukervennlig burk? (NB! skal ikke brukes som spillmaskin så jeg trenger vel ikke den feteste saken :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Lykke til med å lese hva som står f.eks. på dette forumet om du surfer på tv'n. X-box er et godt alternativ ja, men får man windows på den konsollen da? (PS2 fanboy :blush: )

Lenke til kommentar
Lykke til med å lese hva som står f.eks. på dette forumet om du surfer på tv'n. X-box er et godt alternativ ja, men får man windows på den konsollen da? (PS2 fanboy :blush: )

Nei, men du kan kjøre linux. Så det går an å laste ned filmer og surfe på nettet. Slik jeg ser det er det største ankerpunktet mot å bruke xbox som stuepc at du ikke kan ta opp med den. Ellers så funker den fint til det meste. Du får jo også en super spill-konsoll. Men for å kunne bruke xboxen til dette (untatt å spille xbox spill da) avhenger det selvsagt at du chipper den eller får noen til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene jeg har fått!

Tror nok at jeg går for en HTPC-løsning av et eller annet slag i.o.m at litt av poenget er å erstatte video, dvd, og stereoanlegg. Slik jeg forstår det egner ikke nettsurfing seg spesielt på en TV-skjerm uansett om det er xbox eller noe annet.

Dersom noen har tips/anbefaling om et godt HTPC oppsett setter jeg pris på tilbakemelding om dette.

Ser for meg at den bør være minst mulig "glorete" = pen/enkel, stillegående, og helst ikke koste skjorta :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...