Simen1 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg snakker ikke om popup-stoppere, men om reklame-fjernere. Jeg brukte tidligere den reklamefjerneren som ligger i Norton internet security 2003, men nå er brukeperioden ute og jeg kikker etter en ny. (helst gratis) Reklamefjerneren til norton tok bort alle reklamebannere slik at websider laster kjappere uten å ta bilder som hører til artikler osv. Man kunne også velge å slå av eller på gif-animering og flash-animasjoner og lagre disse innstillingene for forskjellige domener slik at samme innstilling gjeldr for hele domenet bestandig. På denne måten slapp man etter hvert å tenke på reklamestopperen, og den gjorde akkurat som jeg ville. Finnes det noen slik løsning som er gratis? NB. Vennligst ikke diskuter i denne tråden hvorfor man bør se reklamen. (opprett ny tråd om dere absolutt vil diskutere det.) Lenke til kommentar
Legion Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) firefox med adblock extension er også noe som heter admuncher, men den har jeg null peiling på Endret 19. juli 2004 av Legion Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 bruker et program som heter adpurger, den fungerer meget bra og stopper det meste av reklamene på siden, som i vg.no og db.no osv itillegg til popups Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 firefox med adblock extension Jøss, det viste jeg ikke til tross for at jeg er ivrig Firefox-bruker. Vet du hvor jeg kan finne den extension saken? URL? Hvis den ikke funker så prøver jeg de andre forslagene. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Vet du hvor jeg kan finne den extension saken? URL? du har sikkert allerede funnet den...den er jo på den offisielle firefox extensions sia. er bookmark til den som default også adblock Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg synes firefox-extensionen som heter "adblock" fungerer dårlig. Dvs. 80% av reklamen slipper gjennom. Kanskje jeg gjør noe galt? Jeg har ikke lagt til noen manuelle filtere, kan det være årsaken? Evt. Hvordan gjør jeg det? Hvis dette viser seg å kreve mye konfigurasjon så vil jeg heller prøve en annen reklamefjerner. Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg synes firefox-extensionen som heter "adblock" fungerer dårlig. Dvs. 80% av reklamen slipper gjennom. Kanskje jeg gjør noe galt? Jeg har ikke lagt til noen manuelle filtere, kan det være årsaken? Evt. Hvordan gjør jeg det? Hvis dette viser seg å kreve mye konfigurasjon så vil jeg heller prøve en annen reklamefjerner. Tro meg, den fungerer supert... litt info kan du finne her (der finner du også en utmerket liste som kan importeres) samt her. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Yess! Nå fungerer det utmerket. En stikkprøve på www.vg.no ga meg bare en eneste liten banner langt nede på sida. Fikk fjernet den også ved å legge til */kampanje/* blandt filterene. Supert! Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Spywareblaster har bla. "flash killer". ANBEFALES! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Spywareblaster har bla. "flash killer".ANBEFALES! Fantastisk .. ehh.. faktisk like fantastisk som alle de andre reklamestopperene jeg har testet. Har ennå ikke kommet over en uten falsh-stopper. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Jo, men den funker også "prevantivt" ... derfor ordet "bla" Endret 24. juli 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå