Magnum p.i. Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 LINK Telefonfrykt i Nigeria Nigerianske mobiltelefonbrukere undersøker bekymret hvem som ringer før de tar telefonen. Rykter sier at om du besvarer feil telefon, dør du. Mobiltelefoni har tatt av i Nigeria de siste årene. Nå sprer et rykte seg i hovedstaden Lagos at dersom du besvarer en oppringning fra bestemte "drapsnummer", så dør du umiddelbart, melder BBC. Tilbakeviser ryktet BBC reporteren forteller at eksperter og mobiltelefonoperatører gjennom media har forsøkt å forsikre befolkningen om død ikke kan inntreffe som et resultat av at en besvarer en telefonoppringning. En liste over "drapsnumrene" har spredd seg raskt, men ingen er bekreftet å ha dødd etter å ha tatt telefonen. Ikke uvanlig BBCs reporter i Lagos, Sola Odufna, forteller at i et land med så mye overtro, er slike rykter slett ikke uvanlige. For noen år siden ble gikk et rykte ut på man ville miste sine edlere deler ved å håndhilse. Dette ryktet fikk tragiske utfall da forskjellige mobber beskyldte hverandre for å være ansvarlige for at diverse organer forsvant. Til tross for ryktet, ble det aldri bekreftet at noen mistet organene sine. Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Er det ikke en ny film ute nå, som har noe med mobiltlf. og akutt død å gjøre? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 "1 ubesvart anrop" ja. Japansk grøsser. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 .. Søren, kan jeg ikke ta telefonen lenger .. Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 "1 ubesvart anrop" ja. Japansk grøsser. Er denne ute på Dvd? Tenker selvsagt ikke på Region 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Trur den nettopp kom på kino Lenke til kommentar
eblth Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Kom nettopp på kino, ja. Morro den... (Spesielt i en kinosal full av hylende mennsker ) Hehe Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Svarer aldri på anrop jeg ikke kjenner uansett jeg. Er det viktig, legger de igjen beskjed, klart kanskje en stryker med når en sjekker mobilsvar... Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hehe... Litt morsom artikkel Lurer på hvordan de dør jeg? Om de bare faller om eller om de blir skutt gjennom telefonen Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Nei, det er vel en låt fra 666 som gjør at de signer om. Diabelo!!!!!!! hehehe Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Hehe... Litt morsom artikkel Lurer på hvordan de dør jeg? Om de bare faller om eller om de blir skutt gjennom telefonen har du sett "the ring" der hu der krabber ut tv skjermen? sikkert noe av det samme bare med mobilen Endret 24. juli 2004 av EvoZ Lenke til kommentar
abrj Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 "Det ringer, det ringer... Tro hvem kan det være, tro hva er på ferde..." Di vart skræmt no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå