Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dc++ og storebror?

Anbefalte innlegg

Godt råd til alle nevrotiske DC++ avhengige der ute (som meg selv :p ): Ikke del nye eller på annen måte interresante ting, gjør du ikke det vil det mest sansynlig ikke skje noe heller!

Hmmm...hva hvis alle tenkte slik? Da hadde det ikke vært mye og hente gitt. Jeg deler alt jeg har, og det kommer jeg til å gjøre uansett så lenge linja mi er oppe og går!!!

Dette var et råd til de nervøse brukerne..

Jeg deler jeg også, men det er bare gamle ting noe som jeg mener er vel så fornuftig! Det er vanskeligere å finne gamle filmer/spill enn nye og da er det vel bare bra at jeg dedikerer linjen min til akkurat det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg står pålogget på dc stort sett døgnet rundt og har gjort det i lang lang tid.

Jeg deler 520gig og har det meste av nytt innen film, spill og musikk.

Bruker p2p guardian når jeg er inne på de hubbene som er for alle med nok share og slår den av når jeg står på en privat hubb som er kun for registrerte brukere.

Der er det faktisk en som deler 4.14 tb....!!!

Jeg hadde en del i loggen på p2p guardian da jeg delte mappa med 70-80gig progvare.

Adobe var hyppig å se, men tok den vekk og har nå svært skjeldent noe i loggen.

meeen, private hubber er det beste hvis man har litt noia :D

Lenke til kommentar
Godt råd til alle nevrotiske DC++ avhengige der ute (som meg selv :p ): Ikke del nye eller på annen måte interresante ting, gjør du ikke det vil det mest sansynlig ikke skje noe heller!

Hmmm...hva hvis alle tenkte slik? Da hadde det ikke vært mye og hente gitt. Jeg deler alt jeg har, og det kommer jeg til å gjøre uansett så lenge linja mi er oppe og går!!!

Dette var et råd til de nervøse brukerne..

Jeg deler jeg også, men det er bare gamle ting noe som jeg mener er vel så fornuftig! Det er vanskeligere å finne gamle filmer/spill enn nye og da er det vel bare bra at jeg dedikerer linjen min til akkurat det!

Joda, når du sier det på den måten så....da er jeg ganske enig, hehe

:yes:

Lenke til kommentar
Er det egentlig "lov" å laste ned ting gjennom sånne programmer, så lenge du ikke deler noe selv?

Jeg er rimlig sikker på at det ikke står noe i norsk lov som forhindrer folk i å laste ned. Det som derimot er ulovlig er å dele noe med copyright (kommer ikke på det norske ordet i farta).

Lenke til kommentar

Er riktig det, i norge kan du laste ned så mye du vil, så lenge du ikke gjør ting tilgjengelig for andre. Jeg jobber for en ISP og vi får vel et par mail i uka fra diverse filmselskaper som sier at den og den ip'en deler filmer. Men vi gjør ikke noe med det, med mindre de kommer med en rettskjennelse. da opplyser vi navn på den som hadde den ip'en

Lenke til kommentar
Hva slags software er det disse film/musikk-selskapene bruker for å finne IP'n til P2P brukere? Noen navn?

Trengs ikke no software - bare å begynne å laste ned så ser man ipen med en gang - sånn er det i DC i hverfall. netstat funker uannsett.

Lenke til kommentar

:cool: Enig!

Lenke til kommentar
Det høres helt bizzare ut.

Det er nok noen som kødder med deg her, jeg vil heller ikke tro at økokrim går på dc++ og gir bøter til noen som er på hubben.

Tror ikke du skal ta det så arvolig.

Ikke enig her. Tror heller det er STOR sannsynlighet for at Økokrim overvåker fildeling, de har tilogmed egen avdeling for å følge med på sånt... Verdens letteste politiarbeid for å 'ferske en eller annen, og Id'n servert rett i fanget.. :yes: Mulig denne bruker'n hadde litt for mye på HD. :ermm:

Lenke til kommentar
TV Serier er visst også IN i tiden å sjekke om folk deler.

Selv fikk jeg en advarsel da jeg lastet ned en episode av Charmed tidligere i år via BitTorrent nettverket.

Fra Paramount agent (via ISP).

Ulempen med BitTorrent er at man deler ut samtidig som man laster ned, så man kan ikke leeche, og ikke tror jeg PeerGuardian hjelper noe særlig der heller. Det er vel trackeren som holder rede på hvem som deler ut, og dersom den ikke har PeerGuardian så får agentene den infoen de trenger.

Til DC++ vil jeg mene at PeerGuardian kan hjelpe en del. Den er nok ikke 100% safe, men den hjelper.

Har skjønt det slik at vi kan laste ned musikk og filmer "lovlig" men ikke lov å dele det ut. Spill og programmer kan vi verken laste ned eller dele ut.

-Wolf5

tv serier kan da ikke være noe galt med og laste ned . di er lagd for og ses på tv og da har man muligheten til og te dette opp og det er ikke ulovelig er det vel ??

tvserier er jo ikke laget for og tjene penger på salg men på Tv visning og da er jo fårmålet tjent nor denen har godt på tv . det at det kommer ut DvD`er at Tv serier er jo bare en Bonus for produsenten

Lenke til kommentar
tv serier kan da ikke være noe galt med og laste ned . di er lagd for og ses på tv og da har man muligheten til og te dette opp og det er ikke ulovelig er det vel ??

tvserier er jo ikke laget for og tjene penger på salg men på Tv visning og da er jo fårmålet tjent nor denen har godt på tv . det at det kommer ut DvD`er at Tv serier er jo bare en Bonus for produsenten

Joda det er like galt det. TV-serier er big business. Du må tenke på at seriene ofte går først i USA for så å bli solgt til Norge. Serier som f.eks Friends og 24 betaler TV2 masse penger for og da er det ikke noe særlig at halve norges befolkning har lastet ned episodene fra nettet

Lenke til kommentar

Er jo ikke lovlig å ta opp filmer/tv-serier heller egentlig. :roll:

Men hvem bryr seg ;)

Lenke til kommentar

like galt det som å sitte med kamera i kinosal og ta opp film der. den filmen er lagd for å vises foran ditt ansikt. du får fortsatt ikke lov å ha et kamera foran ansiktet.

Lenke til kommentar

De som jakter på slike delere må jo laste ned for å sjekke hva det er da.

Holder ikke med å peke på en fil du har som f.eks heter Lord.Of.The.Rings.Return.Of.The.King.2004.DVDRip.XviD heller liksom. Det i seg selv er hvertfall ikke noe bevis.

Jeg kan jo drive å fakenicke filer for at det jeg deler skal virke interresant for andre.

Kan jo være dummyfiler og hjemmemekka møkk som har fått andre navn.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Definer interresante ting..

Splitter nye filmer eller spill som er ettertraktet og ikke mange har eller dyre programmer som for eksempel PhotoShop!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...