Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dc++ og storebror?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at Økokrim har kontaktet noen gjennom DC++. De kan ikke gi ut bøter uten å sjekke at du faktisk har piratkopiert noe. Jeg kan f.eks laste ned en DivX-film lovlig hvis jeg har den på DVD fra før. Slikt kan jo ikke politiet sjekke uten å ransake huset.

Kan jo også være at man laster ned noe, men sletter det når man finner ut at det er ulovlig.

Lenke til kommentar

Fikk stengt linja mi pga filmselskaped kontaktet bredbåndlevrandøren min, og sa att vist ikke jeg slutta og dele en film så kom de til og saksøke selskapapet, så da jeg kom hjem var linja mi nede, og jeg ringte og spurte hvorfor og da hadde de jeg fikk brdbånd gjennom fått sinna mail og ikke turt anna :dontgetit:

Så det er ikke bare bare og dele på dc, siden den gang har jeg ikke delt nye filmer på dc, var litt uggen følelse i magen da jeg ringte og fikk høre att de hadde sendt den mailen :(

Edit: var vell litt off topic men måtte bare ha det sagt :yes:

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Fikk stengt linja mi pga filmselskaped kontaktet bredbåndlevrandøren min, og sa att vist ikke jeg slutta og dele en film så kom de til og saksøke selskapapet, så da jeg kom hjem var linja mi nede, og jeg ringte og spurte hvorfor og da hadde de jeg fikk brdbånd gjennom fått sinna mail og ikke turt anna :dontgetit:

Så det er ikke bare bare og dele på dc, siden den gang har jeg ikke delt nye filmer på dc, var litt uggen følelse i magen da jeg ringte og fikk høre att de hadde sendt den mailen :(

Edit: var vell litt off topic men måtte bare ha det sagt :yes:

jøzz, hvilket selskap var dette ? det hørtes noe rart ut..

Lenke til kommentar

Var ett lokalt selskap som lever cabel her jeg bor, men det er ikke kødd kjenner han som styrer med dette i selskapet, og han hadde fått mail fra de, og da hadde han prøvd og ringe meg sånn att han bare kunne be meg skru av dc så slapp han stenge linja, men siden han ikke fikk tak i meg torte han ikke annet en og stenge linja.

Så de hadde virkelig fått mail fra filmselskapet :(

Lenke til kommentar
Godt råd til alle nevrotiske DC++ avhengige der ute (som meg selv  ): Ikke del nye eller på annen måte interresante ting, gjør du ikke det vil det mest sansynlig ikke skje noe heller!

Jepp det er nokk sant som han sier :thumbup:

Lenke til kommentar

TV Serier er visst også IN i tiden å sjekke om folk deler.

Selv fikk jeg en advarsel da jeg lastet ned en episode av Charmed tidligere i år via BitTorrent nettverket.

Fra Paramount agent (via ISP).

Ulempen med BitTorrent er at man deler ut samtidig som man laster ned, så man kan ikke leeche, og ikke tror jeg PeerGuardian hjelper noe særlig der heller. Det er vel trackeren som holder rede på hvem som deler ut, og dersom den ikke har PeerGuardian så får agentene den infoen de trenger.

Til DC++ vil jeg mene at PeerGuardian kan hjelpe en del. Den er nok ikke 100% safe, men den hjelper.

Har skjønt det slik at vi kan laste ned musikk og filmer "lovlig" men ikke lov å dele det ut. Spill og programmer kan vi verken laste ned eller dele ut.

-Wolf5

Lenke til kommentar

Jeg har forstått det slik at ISP ikke er ansvarlig for hva brukerne foretar seg av ulovligheter med linja...så hvorfor bryr de seg om sånne filleting da? Noen vet tydeligvis ikke bedre :roll: Firstmile har i alle fall vist seg å ha kurante rutiner på sånt.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Godt råd til alle nevrotiske DC++ avhengige der ute (som meg selv :p ): Ikke del nye eller på annen måte interresante ting, gjør du ikke det vil det mest sansynlig ikke skje noe heller!

Hmmm...hva hvis alle tenkte slik? Da hadde det ikke vært mye og hente gitt. Jeg deler alt jeg har, og det kommer jeg til å gjøre uansett så lenge linja mi er oppe og går!!!

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...